La pedra d´or

Un relat de: Daniel

Fa uns anys un noi alt i prim, anomenat Ignasi, que era inventor, el tenien tancat en un castell, perquè inventés una pedra que convertís els objectes que tocava en or. Cada dia el carceller li preguntava que havia fet, però l'Ignasi sempre li deia que no l'havia acabada.

Al cap d'uns mesos l'Ignasi va acabar la pedra, i no en va dir res perquè es pensava que el farien quedar al castell a treballar pel rei. L'Ignasi cada dia feia plànols del castell. Un dia va fixar-se que a la presó on estava hi havia una pedra diferent de les altres, era més ampla i molt més llarga, amb un símbol molt petit on hi havia dibuixada la forma d'una clau. L'Ignasi va reconèixer que era la clau de la seva presó, però tenia que prendre les claus al carceller, i no sabia com fer-ho. Es va construir una canya de pescar i va esperar que el carceller s'adormis per prendre-li les claus.

L'Ignasi va dubtar entre sortir per la porta o col·locar la clau al símbol de la pedra. Es va estimar més posar la clau a la pedra, perquè si sortia per la porta seria molt arriscat. Quan el va haver col·locat, les pedres es van separar i van formar una porta romànica amb unes escales molt llargues i estava molt fosc.

L'Ignasi va agafar un encenedor, va il·luminar les escales i va baixar. A baix de tot hi havia molta aigua, una barca amb dos rems i una llança. El noi va agafar la llança i va pujar a la barca, va remar per poder sortir del castell, per un túnel on hi passava justet, però a mig camí molts cocodrils el van atacar. L'Ignasi va agafar la llança i els va matar, en aquell moment la barca es va enfonsar i va haver de sortir nedant.

Quan va ser a fora, els guàrdies el van veure i li van llençar fletxes, ell va córrer tant com va poder fins despistar els arquers. A la fi va arribar a un poble. Va fer servir la seva pedra màgica per obtenir diners es va comprar una casa i s'hi va instal·lar i va seguir amb el seu ofici d'inventor i va viure feliç i tranquil.



Daniel Gibert llauradó
6è pri - L'Albi


Comentaris

  • Feliç 5è Aniversari d'RC[Ofensiu]
    mar - montse assens | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • M'ha agradat.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 28-04-2007 | Valoració: 8

    Crec que tens una bona imaginació i que saps fer relats entretinguts. Et falta millorar una mica. T'animo a seguir endavant.

    El millor del relat és com l'aventura evoluciona: ara estic al calabòs, ara estic en el passadís, ara estic en el llac amb la barca...

    Molt bé la història. Salut!!

  • pseudo | 11-12-2005

    Per l'edat que tens el relat està molt bé. És cert que hi ha coses que es poden millorar. Però hi ha temps per apendre, oi Daniel? Gairebé tots els que estem per aquí necessitem apendre molt encara, per tant no defalleixis i segueix escrivint!!
    Ànims!

  • Es pot millorar...[Ofensiu]
    nani | 11-12-2005 | Valoració: 4


    jo també l'he trobat a "l'editorial destaca"... i la veritat és que em pensava que trobaria un conte més acabat de polir. Crec que és una història força típica però que ben polida podria donar molt de joc.

    Només dos comentaris constructius, que si et serveixen d'alguna cosa ja seria força:
    1- no entenc què volies transmetre amb el conte. Què volies transmetre?! Que per mantenir-se un mateix i viure tranquil primer has d'estar tancat i inventar quelcom d'extraordinadi?

    2- evitar la repetició; jugar amb la variació. Hi ha 2 paràgrafs que comencen igual: "L'Ignasi..." i diverses frases comencen així mateix. Juga amb les estructures i evita repetir-les de forma seguida, i menys començar diversos paràgrafs seguits amb la mateixa estructura!!

  • No es k magi agradat gaire...[Ofensiu]
    Dragon | 14-07-2005 | Valoració: 5

    No m'ha agradat gaire per que es la tipica historia d'un noi que esta atrapat a un castell i bla, bla, bla... Wenu, que tens traça per escriure però aquesta historia no m`ha agradat gaire.

    DEW

  • T'he trobat a "L'editora destaca..."[Ofensiu]
    Llibre | 14-07-2005

    Un conte ràpid i amè. Hi trobem gairebé una miqueta de tot: l'heroi pressoner que aconsegueix escapar, la intel·ligència com a clau per salvar-se, l'aventura de la persecució... i un final feliç.

    Fins la propera!

    LLIBRE



Valoració mitja: 6.6

l´Autor

Daniel

2 Relats

13 Comentaris

16571 Lectures

Valoració de l'autor: 7.11

Últims relats de l'autor