La nit de festa major

Un relat de: Neus Marín Cupull
De pobles hi ha molts, de gats també, de bruixes, d’encanteris, de bona gent, de mala gent i, fins i tot hi ha els que tenen més sort que altres, en fi, elements res estranys que pertanyen a un indret engolit per les muntanyes, on l’hivern mai passa res i a l’estiu s’omple de gent. Qui no coneix un lloc així?, animals de pastura o gats que custodien els carrers, fins aquí tot és corrent. Però si us digués que no hi ha cap gat negre?, ni a les cantonades, ni als carrerons, ni tan sols als estables. Què diríeu, doncs?, que els han fet fora per què són un mal presagi?, potser no aneu equivocats o potser aquest lloc de pessebre, no és tan idíl•lic com us penseu.

Escolteu bé. Diuen que hi havia una vegada, una dona que vivia als afores, vivia amb una colla de gats negres, també diuen que era lletja com un pecat, fins i tot tenia una berruga amb forma de cigró al nas, fos com fos, la gent o bé la repudiava o bé li demanaven ajuda per qualsevol mal estar. No sé sap, ben bé, el perquè, però aquella dona alguna malifeta va fer, ja que la va fer fora d’aquell paratge, fins aquí res d’estrany, una història més i prou. Si no fos, que per la festa major se celebra, la nit del gat negre. Què heu de dir d’això?, tant el poble com la gent, però sobretot, els foresters, es disfressen de gats negres, i la nit del correfoc, tothom corre en estampida, entre marrameus i miolades espanten els mals esperits, fins aquí, pot semblar fins i tot divertit, si no fos que cada any, hi ha algun pixapins que es trastoca o fins i tot desapareix durant una temporada.

Comentaris

  • Agraïments: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-12-2022

    Bona vesprada, Neus: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema «Tenir fe». Sí, tenir l'esperança dins del cor és fonamental per a la vida i per a l'eternitat també.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bona vesprada Neus. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-12-2022

    Espere que tot et vaja bé. Tindràs feina cada dia, això espere.
    Hui me'n recordà i et comente que podries llegir-me els dos últims relats editats, que podran ser interessants per a tu i per a mi.
    Bé, que passes bona nit. Fins demà.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT.

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 27-11-2022 | Valoració: 10

    Subtilment i, educada l'equiparació dels gats negres amb els pixapins.
    Bon relat.

    MariaM

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-11-2022

    Hola, bona vesprada Neus: Gràcies per la teva amabilitat per dir-me que el meu relat d'Història de la Catedral de Sevilla: "És una classe magistral d'història".
    M'alegro que t'hagi agradat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bona història [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-11-2022 | Valoració: 10

    M'agrada molt el teu Relat. Història curiosa.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre les Habilitats.
    Salutacions,

  • Ara no![Ofensiu]
    Prou bé | 15-11-2022

    Un bon relat, Neus, m'ha agradat l'estil i el què hi dius i com ho expliques tot, però...
    No en tenim prou amb l'estigma dels gats negres que també posarem etiquetes de "no volguts" als qui vénen a esbargir-se al poble fugint per unes hores del caos de la ciutat?
    Amb total cordialitat, sort!

  • Pobres pixapins![Ofensiu]
    Marina i punt | 14-11-2022

    I vet aquí un gos, vet aquí un gat, aquest conte... m'ha agradat!
    Molta sort.

    Salutacions

    Marina

  • Difresses de gats negres. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-11-2022 | Valoració: 10

    Un relat amb molta fantasia, que m'ha fet pensar de principi a la fi.
    El que més m'ha agradat és que es disfressaven de gats negres.
    Jo en tinc una gata negra des de l'any 2007 i és molt bona i no m'ha trencat mai cap cosa de casa. No m'ha donat mai "ni sort", "ni desgràcia". Què et sembla!
    Ah!, sí, que tingues sort amb aquest relat.
    Cordialment.

  • Ves a saber què passa...[Ofensiu]
    Montseblanc | 14-11-2022

    Això dels forasters que reben passa més d'una vegada als pobles petits. I si hi barregem misteri, superstició, intriga i gats negres, ja tenim el relat.

  • Vols dir..[Ofensiu]
    kefas | 14-11-2022


    .. que els forasters no venen trastocats de casa i que es disfressen de gats negres perquè és la única senyal de seny que troben entre muntanyes?

  • Hi veig...[Ofensiu]
    llpages | 14-11-2022

    una recepta infalible per eliminar de la circulació, almenys per una temporada, la plaga dels pixapins, hahaha! Ben trobat, Neus!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Neus Marín Cupull

Neus Marín Cupull

35 Relats

378 Comentaris

23734 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona, un dia d'abril.

Ofici: Aprenent
Estudis: Formació continuada de l'aprenentatge.
Neguits: Tots i cap. Només vull deixar-me anar i sobretot no deixar d'aprendre mai
.