LA MOTXILLA DE FUERZA VIEJA. “Ius Maletractandi

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Comprovava que l’àudio de la televisió funciona i que l’afirmació “ ens han fet la mateixa oferta, però, jo no l’acceptaré” que l’Alberto Núñez Feijóo (Orense, 10 de setembre de 1961) deixava anar al Congreso de los Diputados s’havia produït.

Està clar que amb la “motxilla” valenciana i/o balear on s’han desplegat polítiques per limitar i/o prohibir la llengua, és impensable que ERC, PNB, JUNTS,... , o qualsevol demòcrata, vulguin pactar amb l’inefable Alberto Núñez Feijóo, oi?

Hi ha altres “ motxilles”, una de les més feixugues és la de Violència contra les dones.
Altra, i no menys important, és la que “ justifica “ la violència sobre els col·lectius 'LGTBIQ+'

No ho diuen – almenys en veu alta- , sembla però que l’aspiració és recuperar el “Ius Maletractandi”, la potestat del senyor feudal sobre el seu servent per maltractar-lo si no complia allò pactat.

Ens temem que fins pretenguin la capitis diminutiu , institució del Dret romà, que implicava la pèrdua o disminució que un ciutadà romà sofria en la seva capacitat jurídica.

La màxima suposava el pas d’home lliure a esclau; la mitjana, la pèrdua de la ciutadania romana; i la mínima, l’anul·lació de la posició ocupada en el si d’una família. En qualsevol cas, era causa de dissolució del matrimoni.

Cal aïllar aquesta “ mala gent”

Comentaris

  • La capitis diminutiu [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-10-2023

    És important el dret romà. Una història que condueix a un final sobre la dissolució del matrimoni. La mala gent cal radicar-la.
    Gràcies per compartir tanta força sobre el terror.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6915 Relats

1201 Comentaris

5442629 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com