La misteriosa inscripció

Un relat de: Oriol López Llauradó

L'altre dia vàrem estar sopant en un restaurant pakistaní. Mentre esperàvem que arribés el primer plat anàvem repassant la decoració del local, fins que una inscripció en uns caràcters estranys, potser en urdú, a sobre de la porta de la cuina, va cridar la nostra atenció. Vàrem especular sobre diverses possibilitats: si es tractava d'una benedicció, com el "Déu vos guard" que figura en alguna de les nostres cases, o si era un text extret d'algun llibre sagrat. Finalment, no podent ressistir més el misteri vàrem preguntar a la cambrera, que ens va confessar que era peruana i que no comprenia aquella inscripció, però que ho preguntaria. Una estona més tard, el cuiner se'ns acostava per fer-nos saber el significat de la inscripció: "Gràcies per no entrar"; ens aclarí que l'entrada a la cuina estava reservada a les persones que hi treballaven i que per això havien posat aquell cartell a sobre de la porta de la cuina. Fi del misteri.

Oriol López Llauradó
oriollopezllaurado@hotmail.com
orio.bloc.cat

Comentaris

  • Ledesma Luna | 18-11-2006

    es podria dir que és irónic .
    Jo crec que s'hauria sigut més interesant si encara haguessis fet el "misteri" més misteriós...

    1 ptó