LA DESHONRA DEL POBLE !

Un relat de: montserrat vilaró berenguer

La història passa en una perruqueria ni cara ni barata, mitjaneta una tarda qualsevol, en una petita ciutat qualsevol.
La noia bruna d'uns trenta-cinc anys parla amb la perruquera de més o menys la mateixa edat . Hi ha una persona que para l'orella.
- Mònica, tu ets d'un petit poble oi?
- Si ,no té més de 500 habitants
- Quin avorriment no?
- No, ja hi estava acostumada, era prou feliç
- I com ho feieu per anar a l´escola?
- Doncs mira, passava un autobús i ens portava al poble veí.
- I quan anàveu a l'Institut ?
- Doncs mira em tenia de llevar a 2/4 de 6, ja que tenia , ja que tenia d´anar a la ciutat propera i clar, era bastant lluny.
- Caram!. Doncs mira jo aquí, feia campana quasi cada dia.Era un avorriment !
- Doncs jo, no , volia estudiar, a part no en tenia pas ganes.
- Tu tens fills?
- Si, un nen de pocs mesos.
- Jo també, i a on el portes a collegi?
- Doncs mira, va a una guarderia a prop d´aquell bar que en diuen les Bruixes.
- Aix!. Tu creus en les bruixes.
- No, jo no hi crec pas i tu?
- Mira no sé, a vegades em faig tirar el tarot i m'ho encerta tot.
- Doncs jo, ni diu la perruquera, no m´agraden aquestes coses.
- Doncsmira, jo tinc una veïna que parla amb difunts. Un dia la vaig trobar amb espelmes enceses , deia que volia que un esperit trobes el camí. I no veies com anava el pendul, voltava com una virolla.
-Ohhh!!! Va fer la perruquera.
- Si, nena si, a vegades inclús fa servir l´ouija.
- Doncs potser et podria agradar la festa que fan en un poble proper.
- Quina festa?
- Doncs no sé que deles bruixes, tenen com una llegenda.
- I quan és aquesta festa ?
- Crec que el 31 d´Octubre com que´es Halloween.
- I com es diu el poble?
- Crec que Sant Feliu Sasserra.
- I que hi fan?
- No ho sé, potser invocar al diable o no estic gaire al cas.
- En aquell moment, l´oient diu.
- Es fa l'1 de Novembre i es en honor d´unes dones que varen penjar injustament acusades de bruixeria.
- I com ho sap voste?
- És que sóc del poble, el 31 fan una festa i ball i el dia 1 la representació i fira medieval, és bonic. També tenim un Centre de Representació de la bruixeria.
- Ohhh! Caramm!!. I vostè és bruixa?
- No, no sóc bruixa, pobre de mi ni res semblant.
- I no endevina el futur com Imma del Desti?
- No, i ara!, que mes voldria jo.
- Vaja doncs , no li serveix gaire ser de poble de bruixes!
- Tens tota la raó noia.! No em serveix de res!
- Doncs mireu, jo sí que crec en bruixes i amb la meva amiga que tira les cartes, ho endevina sempre.
- Llavors, la perruquera interromp i diu
- Mira, si jo fos amiga teva segur que també endevinaria moltes coses, i si és veïna encara més.
- Llavors perruquera i oient ens varem posar a riure que no podíem parar.
- La noia bruna, ens mirava com si ens faltes un caragol.
- En vista de què semblava enfadada, la perruquera es posa a planxar els cabells de la clienta.
- L'oient es va posar a llegir, se li escapava el riure per sota al nas. Ara pensava, potser té raó, mira que ser d'un poble de bruixes i no ser-ho ni una mica. Potser sí que sóc la deshonra del poble . !!!!

Comentaris

  • Ens tornem a trobar, Montserrat.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 03-10-2017 | Valoració: 9

    Un bon relat.

    Hola Montserrat, bona nit.

    És un relat entretingut perquè està escrit en un llenguatge comprensible i amè. No li he sabut veure exactament la finalitat (¿potser criticar la futurologia i les bruixes?) però el relat deixa un bon sabor de boca. Són dues dones ben trempades amb un misteriós oient. Un es pregunta què passarà durant el relat...

    Ara sentia la nit avorrida, i el teu relat m'ha ajudat.

    Gràcies per passar-nos el relat. Et convido a venir-te a Lletra Perenne. Ens veurem!!

  • Molt bo[Ofensiu]
    Karin | 26-09-2017 | Valoració: 10

    És autèntic podria ser raal

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

324361 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.