Estava tant content ...

Un relat de: relucient

Estava tan content... Avui era el meu primer dia de treball. Encara recordo la tarda de l'entrevista en l'empresa madrilenya, la cua voltava l'illa.

¡Vagi futur! -vaig pensar.

Però contesto a totes les preguntes i quan aquell senyor tan seriós va prosseguir la conversa en anglès, vaig somriure i em vaig acordar dels meus tres estius a Londres perfeccionant l'idioma de William Shakespeare. Després, d'improvís, es posa a parlar en francès i, llavors si, li vaig haver de demanar perdó perquè el meu francès era més bo que el seu.

-És que la meva mare és francesa -em vaig veure obligat a dir-li i vaig notar com enrogia.

Uns dies més tard, rebo la notícia que estava admès a treballar en l'empresa i que m'havia d'incorporar el 11 de març, a les nou del matí.

Els meus pares no l'hi podien creure.

-Ja ets un home de profit -em va dir el meu pare emocionat.

Avui m'he aixecat de matinada, perquè havia de prendre el tren de rodalia en Alcalá de Henares, jo viu allí. I ha estat a les 7'30, aturat el tren en l'estació de Atocha quan he sentit aquesta terrible explosió, el sostre del meu vagó segur que s'ha desprès, el noto per la fredor i per l'aire que penetra, però no el veig perquè els ulls no els puc obrir, no sé que em passa i no me'ls puc tocar perquè les mans no em responen. I noto l'escalfor de la sang per tot el cos.

Hi ha un gran silenci, encara que s'escolten laments llunyans, però en el meu vagó el silenci és total. On estarà la gent? Si venia ple el departament! Eren treballadors com jo, encara que amb més experiència, és clar; alguns dormitaven, segur que havien matinat també. Però, què haurà passat? Ara no podré arribar a temps al meu treball. Què pensaran els de la meva empresa?

- Vagi fitxatge que hem fet! -diran.

I els meus pares? ja hi vam ser!

-Aquest nen, aquest nen! -rondinarà la meva mare empipada i amb raó.

Però, que haurà passat? Ho sap algú? Tot plegat sembla un misteri.
Es... ta... va... tan cont…




Comentaris

  • es autentic[Ofensiu]
    AINOA | 21-01-2005 | Valoració: 9

    Es un bon relat, semble l'historia de un jové aconseguint el seu primer lloc de treball i molt orgullós, quand de sobte et trobés amb la cruá realitat d'aquell tragic dia.
    Enhorabona.

  • se'm han posat de punta...[Ofensiu]
    Ullets | 05-01-2005 | Valoració: 10

    els pèls! Estaves tant content... i com tu tanta gent que tenia ganes de començar un dia més, treballadors, estudiants, gent del carrer...
    Durant la resta de dies, interessos polítics, moltes culpes i realment molta tristor dels que vàrem sentir aquest atentat una mica d'aprop.
    Estaves tant content... i espero que ara també ho estiguis com a poc de seguir viu.

    Cuida't molt!

    Escolta... no deixis d'escriure!

  • 11-M...[Ofensiu]
    Ilargi betea | 14-05-2004 | Valoració: 8

    Ups!kina sorpresa..encara no havia llegit res sobre akest trist dia a aquí... Un dia qualsevol d'una vida qualsevol i de sobte passes a ser una imatge, una noticia, un nom més en una inacabable llista... Felicitats per atrevir-te a encarar akest tema.

Valoració mitja: 9

l´Autor

relucient

2 Relats

6 Comentaris

2855 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33