Escenari.

Un relat de: Misteric

En el solstici, la llum decau.
.
El drama de la intimitat,
en vigila a començat.

En somnis també hi es.

Però com en la la mort,
Inmanifest.

Tot i res: El cel, l'infern,
la pàtria que volem, en
intimitat, dia i nit la fem.

Com a molt, es teixeixen,
intimitats compartides.

Quan la llum pròpia sorgeix,
No hi ha Déu que l'apagui!



Dimecres de desembre vint-i-u.

Sense llum pròpia, no soc
ningú.

2016.- A dos quarts i tres minuts del solstici.

Comentaris

  • Hermetisme[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 25-12-2016 | Valoració: 10



    Els teus poemes em costen un xic d'entendre per llur 'hermetisme. És una poesia que no és pot llegir d'un glop, sinó que cal fer-ho a poc a poc, retenir-la dins el "paladar de la ment", tanca els ulls, respirar i esperar que trobi la vibració exacte del seu significat, del seu missatge alliçonador a transmetre. M'agrada el teu estil, si!
    I aprofitant aquest excel·lent tast que he fet, voldria demanar-te el perquè d'aquesta doble o triple separació entre vers i vers? Trobo que deixant tant d'espai es dispersa i costa més de captar "el tot". Podè jo vaig errat, però personalment em sembla que el sentit de la vista si esguarda aquest "tot" a l'ensems, llavors el poema esdevé una filigrana, o sigui, un treball d'orfebreria, que són els teus poemes.

l´Autor

Foto de perfil de Misteric

Misteric

605 Relats

239 Comentaris

205318 Lectures

Valoració de l'autor: 9.62

Biografia:
La vella inocència es va perdre com es perd avui: Pel coneixement desvinculat de l'amor. Per la manca de respecte al misteri.

La nova inocencia es aquella aptitut humana que no espera recompensa, que no hi pensa que pugui haver recompensa, que no pensa en ella, que no li fa falta, i que, si n'hi hagues ens distrauria i convertiria la vida en un instrument per aconseguirun fi diferent d'ell mateixa.

El no saber viure en la inseguretat -i el risc- demostra falta de maduresa espirituali de profunditat espiritual.

Els cors purs no sols veuran Déu, sinó que el "veuen", és adir , veuen la realitat, elque és, l'Esser.

Si una primera temtació seria de voler tornar enrere i recuperar la vella inocència, l'altre temptació fora d'alienar-se de la naturalesa, de creure's superior a ella, el seumonarca absolut. Ambdós extrems ens deshumanitzen.

L'home es aquest estat intermedi, entre l'esser i el no rés.

Raimon Panikkar. Mística, plenitud de vida.

Sent-hi al"no-res" tancaràs la porta a tot el que no és Déu, fins i tot marxaràs de tu mateixa i caminaràs en aquella interior soleta`t[...]enuaga't en el no-rés[...]

Salm (73 [72], 22). Vulgata.

La fosca estava amagada en la fosca. El tot era fluïd i sense forma. Amb aquestes, del buit sorgí l'U pel foc del fervor.
I de l'u sorgí l'amor. L'amor és la primera llavor de l'anima. La veritat d'això la trobaren els savis en llurs cors: cercant en llurs cors amb prudència els savis trobaren aquest lligam entre el ser i no ser.
Qui coneix en veritat? Qui ens pot dir d'on i com sorgí aquest univers? Els déus són posteriors al seu origen: qui sap doncs d'on ve aquesta creació?

Només aquell déu que observa des de el cel superior: no més ell sap d'on ve aquest univers, i si fou creat o no creat.

Només ell ho sap, o pot ser no ho sap.
Rig Veda X. 129

S XIII a.c.


Romanços?

Pot ser si...però com frapan!

si Sòcrates no més sabía que no sabia...
que cony, puc saber jo?

Però vull saber.

No creure, no...

SABER! i viure totalment
Encara que no em pugui valer
"no més" de la raò.

No es pot veure un mitjò, des de dintre .
ni es poden explicar les lletres amb lletres
la intelèqui del mot "flor"
ens aparta de la pròpia realitat de la seva fragància.

La resplandor de la bellesa eterna brilla sobre aquest vast univers i en moments de contemplació podem veure l'Etern en les cosses que passen. Aquesta és la Paraula dels grans vidents espirituals; i tota la poesía, l'art i la bellesa no són més que variacions infinites d'aquesta paraula.

Joan Mascaró.
Traductor a l'Anglés del Bhagavad Gita.
Trad catalana de Elisabet Abeyà