Ell

Un relat de: Baiasca

Ell que diu que no hi ha d'haver discriminació de sexes, que hi ha d'haver igualtat entre homes i dones, que les dones haurien de tenir el sou equivalent al dels homes en les feines iguals, ell que no suporta que existeixi la violència de gèneres; que diu que a casa seva sempre s'havien repartit les feines, que a casa seva mai va pencar més la mare i la germana que ell, el seu germà i el seu pare.
Ell que és tan igualitari-
Però també és ell qui no s'aixeca de taula a l'hora de dinar fins que els seus fills i la seva dona no ho han recollit tot. Ell que cuina el dia de Nadal, però la resta de l'any la dona ha de marxar abans de la feina per fer el menjar de tothom. Ell que treballa tan a prop de casa, que ella el truca i fins mirja hora després no arriba a casa. Ell que diu que està molt cansat de treballar, mentre la dona també s'ha passat el matí pencant, al mateix lloc que ell, que els fills s'han passat el matí i bona part de la tarda estudiant.
Però també és ell qui va viure el franquisme, ell qui de jove li ensenyaven que la dona treballava més a casa perquè era normal, ell que ho va assumir com una cosa natural, sense adonar-se'n. Tot el que fa, ho fa inconscientment, ell que ho ha après així, ell que no pot esborrar el seu instint.
Ell que s'emprenya si li dius que té actuacions masclistes.
Ell que és tan íntegre.
Ell que respecta les dones.
Ell que sap parlar molt bé.
Ell feliçment casat i amb fills.
Ell.

Comentaris

  • Tiamat | 24-06-2005

    vas comentar-me aquest relat a la trobada, i per fi te'l vinc a comentar! tens tota la raó del món, això passa en moltes cases. Tinc l'esperança, però que la generació que ve (la nostra!), no ens conformarem amb què diguin que som iguals. Accions, volem accions!

    vaja, si la meva parella espera que jo li faci tot, doncs ho porta clar..


    crec que la diferència, és que els homes d'ara (els que són els nostres pares), no els hi fa res que els hi fem les coses. En canvi, les dones, no ens agrada que ens ho facin tot. A mi no m'agradaria algú que em fes el sopar cada dia, i que m'ho netegés tot.. no m'hi sentiria cómode. Però la majoria dels homes, sí que s'hi senten. És que és un canvi de mentalitat molt gran.

    Amb paciència.. però sense baixar la guàrdia!

    Un petó!

  • Ell..[Ofensiu]
    Sareta_16 | 09-04-2005 | Valoració: 10

    m'ha encantat noia, com escrius!!
    Mun pare també s'adapta aquest text..jaja
    Tens talent, et seguiré llegint!

    P.D: Avans t'he dit q eres un any més peque q jo i no m'he confós..xD ets un any més gran!!jaja

  • donablanca | 15-02-2005 | Valoració: 10

    m'impresiona que vagi dedicat al teu pare.
    ho fas molt bé.
    et seguiré llegint

  • Baiasca | 30-01-2005

    Com que se perfectament, que això no ho llegirà... Puc dir que:
    Ell, és el meu pare...

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Baiasca

Baiasca

84 Relats

202 Comentaris

97631 Lectures

Valoració de l'autor: 9.34

Biografia:
La vida son casualitats i oportunitats que has d'agafar al vol.

Igual que les inspiracions.

Ja fa temps que intento atrapar-les totes.

Casualitats, oportunitats i inspiracions.

Totes son filles d'una mateixa cosa.

La Vida. I l'Amor.

http://yasminacapo.blogspot.com