Desolació (VII)

Un relat de: Dorian

Desolació (VII)

Extractes del diari de Selena Mann.

Primer fragment.

Avui he decidit emprendre aquest diari amb l'intenció bàsica d'alliberar-me de la càrrega a la que estic sotmesa. En Herman es capaç de consolar-me momentàniament i l'Edward i la seva beneïda innocència infantil, alhora que les seves necessitats, hem deslliguen d'aquest terrible sofriment que aquí tractaré d'exposar. Com començar el relat de la nostra situació?. Que es el que hem motiva a exposar quelcom que saps del cert no arribarà a ningú, que no serà sotmès a l'escrutini de caps ulls, perquè la teva es l'única consciencia sobrevivent de la raça?. Potser la nostre cada dia mes reduïda colònia aconseguira d'alguna forma, gracies als nostres Patriarques, arribar a l'anhelat refugi natural... Llavors aquest diari podrà ésser estudiat per generacions futures mes afortunades, i aprendre en la seva lectura que els seus predecessors sofriren per ells i el seu benestar cercant la terra que ara trepitgen al llarg d'un món devastat i erm.

Començaré per el final. Per el fi de la Humanitat. Tot s'iniciar de sobte, precisament en aquells països que mes havien sofert ja fins ara un Infern terrestre. Des d'Occident miràvem les noticies insensibilitzats, creient que era una catàstrofe mes, emmarcada en el terrible destí d'aquells tristos desemparats. Recordo que començar a Sud-àfrica. La plaga, desconeguda per tothom, retornava els ecos de segles passats quan el món fora devastat per les grans pestes i epidèmies. Es sorprenent com havíem oblidat el sofriment, l'anihilació, capficats en les nostres asfaltades metròpolis, amb els nostres insignificants i protocol·litzats problemes. S'estengué per tot Africa de forma sobtadament brutal. Ingents quantitats de vides perdudes, un espectacle insuportable per a la raó humana. Alguns creien que tot era ficció, acostumats com érem a veure la realitat per l'ull cristal·lí i artificial de la televisió. Fora curiós veure com, fins i tot en aquells moments, en les portes de l'Apocalipsis, aquí continuàvem amb les nostres patètiques i banals disquisicions...economia, política, la plaga... Les noticies nomes variaven donant un espai considerable a les informacions que arribaven del continent africà, però romania la mateixa vella e insulsa rondalla. Els governs no reaccionaren i continuaren en la seva trista i patètica actitud de sempre, en les seves tristes i patètiques disquisicions eternes. Les veus d'alarma les donaren ciutadans amb relació amb el continent que estava essent devastat: ONG's, immigrants amb familiars en aquella terra... Parlaven de quelcom esfereïdor, impossible de comprendre, de ciutats buides, nomes habitades per cadàvers putrefactes i animals carronyers. Llavors es va saber que les grans cadenes de televisió havien pactat amb els Governs en certa reunió a nivell internacional la no-emissió de qualsevol informació torbadora a fí de mantenir el fluir "normal" de la vida i la producció a Occident. Es a dir, volien silencia la fi del món. Fins i tot certs científics pagats per sou i sense escrúpols afirmaven que remetria l'hecatombe, que la solució era propera. Evidentment era mentida i els Governs d'Occident adoptaren el seu veritable rostre: la repressió sistemàtica. Les forces de seguretat i els exercits finalment es posaren en marxa o augmentaren la seva activitat. Fronteres es tancaren amb impenetrables controls, flotes de l'armada en coalició patrullaven per el Mediterrani... La decisió consistia en deixar que es podrissin la resta i romandre en una fortalesa europea, situació si bé no nova, molt més aguditzada i terrible. Començaren a sorgir moviments de protesta que en certs llocs culminaren en milícies urbanes de resistència. Certes ciutat es rebel·laren i es declararen independents, enviant emissaris a Africa. En aquest punt, de Guerra Civil Europea (mostra d'ingeni de cert aspirant a literat que fou posada de moda), la noticia que faria esgarrifar per fi els colls dels buròcrates i oligarques va arribar: Amèrica havia estat infectada. La corrupció va arribar, inexorable, al paradís. Llavors s'aplicaren a aquells eterns i admirats veïns les mateixes mesures d'aïllament i contenció que als africans. En aquest punt tot esdevé foscor. Les retransmissions de noticies es van tallar i es van desconnectar els terminals i aparells que proporcionaven Internet, així com qualsevol connexió per satèl·lit o radio. Realment l'aïllament intern fou sistemàtic i mortalment ràpid, esvaint-se la suposada llibertat d'informació de la que gaudíem d'un dia per a un altre, ja que si bé les grans companyies d'informació havien complagut als governants en la censura, encara podíem obtenir dades des de vies no controlades. Aleshores, tancats enfront els nostres captors i sense conèixer la situació dels companys de cela l'infecció va penetrar a Europa, per Itàlia. Florència, Roma, i Venècia foren escenari de la fúnebre incursió de la Mort al continent, que en la seva altiva i obscura figura semblava haver reivindicat el seu tro perdut, terrible rei oblidat que retorna del seu Exili.

Comentaris

  • Enganxa, sí senyor[Ofensiu]
    Igor Kutuzov | 05-12-2008

    Aquestes històries m'agraden, però és que a més crec que està ben exposat i genera necessitat de més. A veure què passa.

  • Això promet![Ofensiu]
    copernic | 08-03-2008


    Aquest diari té elements prou inquietants per ésser el testimoni de l'apocalipsi. Molt ben escrit, descrivint situacions límit i mantenint en tot moment la intriga. Un bon relat!

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139331 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest