ADÉU-SIAU!

Un relat de: Nil de Castell-Ruf

Adéu-siau! habitants d'aquesta nació mítica,
el vent ha acabat per endur-se les vostres escampades cendres
i el vostre parlar arcaic s'ha silenciat per sempre.
Amb vosaltres també s'ha perdut l'art d'esmerçar
el cor en l'execució de qualsevulla mena de feina.
I ara ja ningú sap tallar la fusta, ni trempar el ferre
ni llençar la xarxa i menys encara d'ensementar la terra
tal com havíeu aprés dels vostres allunyats ancestres.
Únicament resta com a vestigi de la vostra llarga existència
el reiterat cisellat damunt les somnolentes pedres,
corregit diàriament pel vent, el fred i les sovintejades pluges.
Qui cantarà ara les vostres èpiques gestes?
Potser algun ocell enamorat de tan ben sonants estrofes
o alguna ànima en pena divagant sense drecera,
plorant la pèrdua d'aital irrepetible forma de vida.
Adéu-siau també a totes les altres nacions veïnes
i al món sencer que acabarà per perir tard o d'hora.
I benvingudes siguin les nacions novelles
que ocuparan aquest espai encara prou verge,
amb llur vigorosa saba capaç de transformar la faç de la terra
i qui sap si en un futur no gaire llunyà
d'expansionar-se més enllà de les estrelles...

Comentaris

  • pere 4[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 27-11-2023 | Valoració: 10

    profund però dens

    donar espai en tota la seva explendorositat als ingredients

  • cicles perennes[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 03-01-2020 | Valoració: 10

    Qui cantarà ara les vostres èpiques gestes?.........
    Així és.... Al rescat d'esplendors passats. Abans de ser devorats per l'avidesa voraç trituradora dels cicles, com Escil·la i Caribdis, sense deixar petge ni testimoni.
    I nosaltres remembrant gestes commemoratives per honorar, i el rabent temps les engoleix vehementment quan proferim el darrer mot. Com si ens condemnes a ser presents constantment en l'instant sant. Ni tanmateix, els retrunys d'en Goemor en Cornualla ni els estentoris renecs d'Umbaba a Sumèria serviren, quan foren ominosament occits per protegir la vistent beatut del existent davant gràvids herois assedegats de gestes, plaers, immortalitat i saviesa.
    I qui sap si és vertader el seu missatge. Viu.ara.Plenament.Sense guaitar enrere.Tú ets tot............

  • Caleidoscòpic[Ofensiu]
    llpages | 22-02-2019 | Valoració: 10

    En aquest poema s’hi reuneix l’enyorança de civilitzacions perdudes, d’oficis ancestrals, del temps rúfol dels indrets rememorats, de rapsodes de fets èpics, de països que van ser i dels que vindran. Aquests són els maons que bastiran el poema. Però hi falta l’argamassa, el ciment que ajuntarà el maons i farà possible l’aparició de l’edifici acabat. Aquí és on rau l’habilitat del poeta: no n’hi ha prou en tenir els millors elements sortits de la bòbila, cal la perícia de l’arquitecte per assolir la construcció d’una cosa tan bella com un... poema. Ara toca rellegir-lo: toqueu cada maó, passeu els dits per les canaleres que hi ha entre ells i admireu l’alçada de les parets; us adonareu que esteu davant d’un poema on, com dins d’una casa, s’hi posa a recer l’ànima de l’autor. En Nil ens obre la portalada d’aquest palau i ens convida a entrar-hi. Jo sempre hi accedeixo, i us recomano que no us ho perdeu. Gràcies, Nil, per la teva hospitalitat!

  • Gràcies.[Ofensiu]

    Em fas molt content, malgrat que siguis l'últim en arribar al club, que hagis estat el primer en comentar aquest poema que vaig escriure quan vivia a Cornualla. Se'm feia estrany que ningú ho comentés abans... A vegades els bons relats o poemes passen desapercebuts. Salut, Nil.

  • Habitants...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-12-2018 | Valoració: 10

    Molt bo i amb molta dedicació per a desenvolupar-lo.
    No sé més que dir-te. És senzillament un poema senzill i propi d'un poema com tu.
    Té molta musicalitat i molta qualitat.
    Ja fa tens que el tens.
    Una salutació i la meua enhorabona.
    Perla de Vellut

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Nil de Castell-Ruf

Nil de Castell-Ruf

73 Relats

1133 Comentaris

85997 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Estació Arc de Triomf - BARCELONA - (Catalunya).
Signe zodiacal: VERGE.

(Amb) -Tacte! : nildepoesia@gmail.com

- LA CREATIVITAT ÉS LA INTEL·LIGÈNCIA DIVERTINT-SE
(Albert Einstein).


- Només escric poesia en moments en què em sento de debò vulnerable. Per això,
segurament, de sempre he equiparat la poesia amb el dietari íntim. Escrius i et consoles, destil·les el teu dolor o confusió, i si tens sort també et comprens.

Mariu Chivu (1978-), poeta romanès.


- Escriure és un treball humil: però vull que el meu sigui el més perfecte possible. I és únicament perfecte quan aconsegueixo excitar al meu lector, traient-lo fora de si mateix i del seu món, i portant-lo al meu món, bo i fent que la seva imaginació vegi i olori, oeixi i assaboreixi i senti tot allò que descric.

Lletres de Venècia.

F. Rolfe, (Baron Corvo),
escriptor anglès 1860 -1913.



- El Profeta (que Allāh el beneeixi i li doni pau!) digué: “Certament, hi ha encant en l’eloqüència, i certament, hi ha saviesa en la poesia.” Ṭabaqātu š-Šāfiʕīyati l-kubrà

- Allí on hi ha sensibilitat és més fort el martiri.
La pintura és poesia muda; la poesia és pintura cega. (Leonardo da Vinci)

- Vaig provar d'ésser poeta. I com que sóc un escriptor hàbil, i com que era quaranta vegades més sensitiu que ningú, vaig reeixir una mica. (Rupert Brooke, poeta anglès, considerat per W.B.Yeats, Irlandès i poeta també, com el jove més formós d'Anglaterra. El filòleg i poeta Francis Macdonald Cornford arribà a dir que Rupert Brooke era un jove Apol·lo de cabells d'or.

- La poesia no és cosa de sentiments sinó d'experiències. (Rainer Maria Rilke, poeta austríac)

- Tots els hòmens que primer toquen amb la paraula, després arriben més lluny amb les mans. (Antonio Skármeta, escriptor xilè).

- La poesia té 4 o 5 temes d'ençà fa 5 mil anys, allò que importa no és pas el que dius, sinó com ho dius. (Antonio Cisneros, poeta peruà)

- La poesia és l'evidència de la vida. Si la teva vida crema bé, la poesia només serà cendra. ( Leonard Cohen, poeta canadenc)

- La poesia és el camí per a la supervivència, per arribar a les consciències, per acceptar les derrotes, per saber viure les nostres misèries, per a estar prop d'allò màgic de l'existència. (Niño de Elche).

- La poesia es la musicalitat de les coses que discorren a ones per a recrear amb la paraula imatges visuals. ( Boris Pasternack, poeta rus )

- La poesía no quiere adeptos, quiere amantes. (Federico García Lorca )

- Ara mateix hi ha joves que diuen els seus versos. Per llurs ulls plens de vida passen les seves visions. (...........) ara amb el que ell de la bellesa ha fet veure, es commouen. ( Molt Rarament -fragments) - .Konstandinos P. Kavafis.

- WEBS amigues :

* L'ARMARI OBERT leopoldest.blogspot.com/

* Salvador Jàfer: La Terra d'Enlloc https://salvadorjafer.net/

* En Nil us recomana l'antologia 'Amors sense casa' recull, a cura de Sebastià Portell, més de trenta autors i gairebé cent poemes de temàtica LGTBQ catalana. Video: Entrevista a Sebastià Portell - Àrtic | betevé - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=DHetwvOOndA




L'ARMARI TANCAT (POESIA HOMOERÒTICA CATALANA).

BARCELONA POETRY - HELLO POETRY. L'HOMOEROTISME POÈTIC D'EN

NIL - HOMOEROTIC - EUROPEAN HOMOEROTIC POETRY WITH A CATALAN

ACCENT - POETIC HOMOEROTISM IN EUROPE - HOMOEROTIC POETRY -

GALO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY - OCCITAN-CATALAN HOMOEROTIC

POETRY - MEDITERRANEAN-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

HOMOEROTIC POETRY - HISPANO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

POEMS BY NIL - POESIA HOMOERÒTICA CATALANA - BARCELONA POESIA

HOMOERÒTICA - LA POESIA HOMOSEXUAL D'EN NIL. - BARCELONA GAY

POETRY - HOMOEROTIC AND EUROPEAN POETRY - HOMOEROTIC

POETRY IN CATALAN. - EUROPEAN POETRY IN CATALAN - الشعر المثلي الكتالوني -

CATALANA HOMOEROTIC POETICA - 加泰罗尼亚同性诗歌 - KATALUNIAKO

POESIA HOMOEROTIKOA - ΚΑΤΑΛΑΝ ΟΜΟΡΕΡΟΤΙΚΗ ΠΟΤΕΡΑ - שירה

הומוארוטית קטלנית - KATALANS HOMOEROTISK PÅTRY - カタロニアホモエロティック詩 - CATALAANSE HOMOEROTISCHE POËZIE - KATALAN HOMOEROTİK

ŞİİRİ - KATALANSK HOMOEROTISK POOKER - KATALA HOMOEROTIKA

POETIKO - KATALĀNA HOMOEROTISKĀ POETRIJA - KATALO HOMOEROTINĖ

POEZIJA - KATALAANI HOMOEROTILINE POEETIKA - کیٹلان ہومیٹک پوٹری -

KATALÁN HOMOEROTIKAI KÖZÖSSÉG - ԿԱԹԱԼԱՆ ՀՈՄՈԵՐՈՏԱԿԱՆ ՊՈՂԻԿ

- КАТАЛАН ГОМЕРОТИК ПОЕТРИЯ - IPHAKATHI LESAKHATHAZI

HOMOEROTIC - КАТАЛАНСКА ХОМОЕРОТСКА ПОЕЗИЈА - KATALANISCHE

HOMOEROTISCHE POESIE - POÉSIE HOMOÉROTIQUE CATALANE -

KATALANSK HOMOEROTISK Poesi - CATALAN HOMOEROTIC POETRY.