Una persona COMPASSIVA

Un relat de: Joan G. Pons
Intentem fer un perfil de la Persona que comparteix i ajuda a suportar el dolor i pena d'altres persones.

Persona sensible, que s'acosta a les altres i comparteix la seva situació de patiment.

Hi han moltes maneres de patir i per tant , rebre un suport sensible humà facilita una consolació i reanima.

Una actitud molt positiva , que facilita la reacció al patiment, es l'ESCOLTA. Sentir-se escoltat, anima i belluga ressorts de descoberta i correcció.
Per tant, una persona compassiva es una persona que escolta cordialment.

Resumint....Persona Compassiva es aquella persona que reconeix i dona un cop de má, a la que troba amb patiment i sap donar consol i animar a superar-ho.

Comentaris

  • Cal...[Ofensiu]
    Prou bé | 06-09-2022

    ... posar-se en la pell de l'altre per poder exercir una compassió efectiva.
    Bona reflexió

    Amb total cordialitat

  • Molt profunda reflexió: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-09-2022 | Valoració: 10

    És així, com ho expliques, perquè hem de ser compassius per al pròxim. L'important és posar-lo en el sentit d'humanitat.
    Molt ben reeixit.
    Cordialment.

  • Compassió[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-09-2022

    La compassió és solidaritat, una gran virtut que tots hauríem de posar en pràctica, des del saber escoltar, segurament no arreglarem res, però com bé dius ajuda a portar millor el que ens estigui preocupant. I això ja és molt positiu.

    Cordialment.

    Rosa.