Un món especial

Un relat de: edelweiss

Es tanquen les portes posteriors de l'ambulància i ens anem com un raig cap al hospital .
Es la una de la matinada i hem fet un bon treball amb aquest pacient que ha arribat quasi mort i li hem tornat a la vida .
Ara ja sembla tranquil i no té dolor al pit .Encara no li he dit que ha patit un infart però ara li explicaré.
Aixó es comença a moure i en aquest espai tan petit hi ha un bon ambient .
Som quatre i molt ben avinguts.
El "argentino" o "ambulanciero" ,com el diem a vegades ,ens parla de la seva terra al mateix temps que escriu el seu informe .Li recordo que m'ha promés un "churrasco" i riu .També riu el pacient , que se sorprén d' aquest ambient especial , de treball, companyerisme i esforç .
Eli , la infermera, li pregunta constantment si es troba bé mentre que li controla les constants cada cinc minuts .Es molt estricta i molt bona professional. El Sr Albert es mostra molt agraït i ens diu que li hem salvat la vida .Acluca els ulls i torna a somriure .Ho ha passat molt malament pero ara es troba bé.
El gota a gota es balanceja al compàs dels moviments de aquest vehicle tan familiar per nosaltres .
Jo estic relaxada i només estic pendent del monitor . Tinc gana .Encara no he sopat i ja es hora .
Eli em fà l'ullet i m'ensenya una mica de xocolata que te amagat a la butxaca de la bata.
" Després , quan tornem …" : li dic en veu baixa .
Parlem de la chicota de "el argentino", del mate , de la vedella i del tarannà que tenen. Fem acudits i al final , tots ens fonem en una gran riallada .
"Això no es massa seriós , vinga , callem " dic , intentant semblar seriòsa.
Estem arribant i l' Albert ja no té dolor i porta tota mena d'artefactes : l'oxigeno , les vies , el monitor ….pero es veu feliç de ser-hi en aquest món .
Jo també estic contenta perque hem fet una bona feina . Entrem a l'hospital .
Carall ,quin ambient!!
"Hola "…"Adeu"
Un antic company em diu :" Ey!! Que fas aquí?"
I li dic : "allò de sempre , treballar"

Comentaris

  • Una guàrdia qualsevol.[Ofensiu]
    Avet_blau | 09-06-2007 | Valoració: 10

    Es una vivència tan idèntica
    que per un moment he pensat que hi sortia jo, tambe.

    Per a mi es en les guardies on realment et sents valorat, malgrat el cumul d' engoixes i tensions que pases.
    Nosaltres no acompanyem al pacient,
    pero pasem una hora llarga fins que ens arriba la ambulancia i a vegades fem servir l' helicopter . (tinc l'hospital a 50 km)!!

    Ua guardia picada, pero amb urgencies
    de veritat , encoratgen malgrat que el desgast sigui gran, i l' endema a les 8h del mati continuem, clar , amb un somriure fràgil a la dura tasca del mati, ara amb pacients mes exigents i menys agraits.

    Endavant , ressistim !
    una abraçada !
    Avet_blau

l´Autor

Foto de perfil de edelweiss

edelweiss

39 Relats

56 Comentaris

41065 Lectures

Valoració de l'autor: 9.53

Biografia:
Expressar sentiments m´allibera i si els puc compartir amb algú que em vulgui escoltar em sento millor .

Faig un bon esforç ja que la meva llengua materna es el castellà

L' edelweiss es una estranya flor que creix en llocs recòndits dels Pirineus i dels Alps .La seva aparent fragilitat només es un miratge ,ja que es una flor increiblement resistent que creix solitaria i lluny de altres flors . L' edelweiss no es pot agafar per qualsevol ,es necessita pujar molt alt per acosenguir-la .
Representa el honor ,el mon dels somnis i l' amor etern .
En el llenguatge de les flors , edelweiss vol dir :"escriu-me".
Sempre m ' he identificat amb ella :fràgil i forta al mateix temps .