Un guió de pel·lícula... el meu

Un relat de: Joan G. Pons

La proposta era sorprenent i suggeridora. Davant meu una persona amb gorra i ulleres fosques m'oferia escriure un guió per una pel·lícula.

Sentir una complaença. M'agrada escriure. Escric. Se n'han assabentat. Han llegit. M'han valorat. Una sensació de satisfacció m'envoltava.

- Accepteu ?
- Bé, no ho trobo difícil i ara tinc temps. No he escrit mai un guió per una peli.
- Sempre hi ha una primera vegada.
- Sí i m'atrau.
- Doncs ?
- D'acord. Tema ?
- Ens agradaria sobre la vida real i sobre una persona real.
- Un tema no de ficció.
- Sí. Creiem que la gent demana ara veure més la realitat, ben explicada, que ficció plena de parafernalia.
- Coincideixo. La realitat connecta amb la sensibilitat i emoció dels que puguin anar a veure la peli. Encara que...
- Alguna dificultat ?
- No és fàcil explicar la realitat. La tenim tan a prop i és tant variable i enriquidora que costa escollir i centrar-se en una història. Hi ha tant al nostre voltant.
- Voldríem una història, positiva.
- Positiva ?
- Sí. El personatge viu normalment amb totes les situacions de molts colors que li toca viure i decidir, però s'en sap sortir. Sap anar endavant.
- Ep ! M'esteu parlant de fer un guió d'un super-heroi ?
- No. D'una persona normal. Que viu al dia i amb cada dia. I que sap resoldre els moments puntuals o punyents, encara que el resultat no sia el dessitjat. Però, torna a agafar la sintonia i segueix endavant, vivint i gaudint.
- M'agrada. Ho comparteixo. És un guió estimulant i provocatiu. M'anima a escriure.
- Una condició.
- Quina ?
- El personatge ja l'hem escollit. Has d'escriure sobre la vida d'aquest personatge.
- Bé. Ja em facilitareu les seves dades. L'aniré a veure, xerrarem i fil a l'agulla.
- Tu ja el coneixes.
- Fantàstic. Com es diu ? A qualsevol li pot fer gràcia participar en el guió de la peli de la seva vida. Segur que intercanviarem moltes actituds. Curiós. Una persona és invitada a escriure el guió de la seva vida real i de pel·lícula. Com és diu i a on el puc trobar ?
- Aquest personatge.... ets TU.

Comentaris

  • El guió de l'odissea[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-01-2009 | Valoració: 10

    És una proposta curiosa i engrescadora:
    Escriure el guió de la pròpia vida, de la pròpia experiència, real i no de ficció, d'una persona com moltes altres, que "se'n sap sortir. Sap anar endavant" sense escenes espectaculars i recursos extraordinaris és... redactar la crònica d'una discreta odissea particular!

    T'envio per escrit una abraçada virtual però real,
    Unaquimera

  • Original[Ofensiu]
    Sílvia Cantos | 11-01-2008 | Valoració: 9

    M'ha agradat, és lleuger i curios, molt original.

  • resposta a nina[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-01-2008

    Gràcies Nina. El relat vol suggerir que cadascú és protagonista de la seva peli i el guió l'escrivim, VIVIM I DECIDINT EL QUOTIDIÀ.

  • Nina Abril | 04-01-2008

    Si la persona que et demana un guió on el protagonista ets tu mateix, vol dir que et coneixent suficient com per garantir l'èxit. Endavant!! M'agradarà llegir el guió.

  • Guió[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-01-2008

    Hola
    Molt maco el relat del guio per una peli. Mercé

Valoració mitja: 9.67