Cercador
Trencat
Un relat de: Joanjo Aguar MatosesTRENCAT.
(Guió del curtmetratge).
Autor: Joanjo Aguar Matoses.
___________________________________________________________________
Sinopsi: El curtmetratge mostra un poc la vida d'unes quantes persones abans de ser víctimes d'un atemptat terrorista, i les conseqüències d'aquest atemptat.
Personatges: Hi ha 3 blocs de personatges:
a) Dues germanes i sa mare.
b) Un guàrdia civil i la seua família (dona i fill).
c) Un home que està fent esport.
Observacions:
No fiquem música en el curtmetratge, que tot siga so natural. (Bo, en el desdejuni del guàrdia civil es pot escoltar música d'una ràdio).
Fins a l'escena 13, el curtmetratge transcorre durant un tros de matí, prou de matí. En una gran ciutat.
Fer que tots els personatges siguen molt humans, molt propers.
Guió del curtmetratge.
___________________________________________________________________
ESCENA 1. Exterior. Dia.
Fondit d'apertura.
Es veu l'exterior d'un edifici prou alt. Un home, vestit amb roba d'esport, ix per la porta i comença a córrer per a fer esport. Seguir-lo durant uns quants carrers. Tenir en compte que, un dels llocs per on passe, també apareixerà de nou en una altra escena més avant.
Va a un parc prou gran i segueix corrent per allí dins.
Fondit a negre.
___________________________________________________________________
ESCENA 2. Interior. Dia. I, després, exterior. Dia.
Fondit d'apertura.
Es veu l'interior d'una casa i dues xiques joves que van pel passadís, seguides de sa mare. Una xica duu una bossa o motxilla. La mare està dient:
Mare:Ah! I no feu enfadar als iaios. Porteu-vos bé.
Filla major:Sí..., tranquil·la. Ja som prou majors...
Mare: Sí, sí, però que us conec, eh...
La filla menuda obri la porta de casa i ix al carrer, i després la major. Aleshores es giren cap a sa mare i diu la filla menuda:
Filla menuda:Bo, mamà. Ja ens veurem esta nit. No crec que tornem massa tard.
Mare: Passeu-se-ho bé, però aneu amb compte. I doneu-li records als iaios i a la tia Sari.
Filla major:Sí, mamà. Bé, adéu. Fins la nit.
Filla menuda:Fins la nit.
Mare: Adéu.
I les dues germanes se'n van, mentre sa mare es queda mirant-les a la porta de casa. A partir d'ara ens centrem en les dues germanes (menuda i major), que estan tot el temps caminant pel carrer.
Estan un temps en silenci. Però després la menuda pregunta:
Menuda:Quan ix el tren?
Major:Encara falta molt, no hi ha pressa.
I calla, però fa una expressió com de malícia i li diu a la seua germana:
Major:O és que ja tens ganes de veure a Gabriel. L' última vegada que anàrem al poble dels iaios estigueres xerrant amb ell molt de temps.
Menuda:Calla. No digues ximpleries.
Major:No? A mi em sembla que tu a ell sí que li agrades...
La menuda no diu res i es posa roja i amb expressió de vergonya. I després diu, com venjant-se un poc:
Menuda:I tu i Joan, què? Eh?
Major:(Sense semblar afectada) Jo i Joan, què? Eixim junts. ¿On vols anar a parar?
Menuda:Ei..., això. Que eixiu junts. (No sap què contestar per a eixir-se'n. Però després fa cara de malícia i diu:) Ah! La mamà no ho sap.
La major la mira de reüll i somriu, donant a entendre que sap que serà millor que no torne a nomenar a Gabriel. Aleshores es gira cap a la seua germana i li rebolica els cabells, rient-se. I la seua germana menuda també riu.
Fondit a negre.
___________________________________________________________________
ESCENA 3. Interior. Dia.
Fondit d'apertura.
Es veu un dormitori on dormen un matrimoni en un llit.
L'home es desperta i s'alça del llit. Li dóna un bes a la seua esposa, que encara està mig dormint.
L'home ix al passadís i obri la porta del dormitori del seu fillet menut. El mira amb tendresa, mentre el fill dorm. Tanca la porta i se'n va al bany.
Després va a la cuina i comença a preparar-se el desdejuni.
Entra la seua dona a la cuina i també prepara el desdejuni. Mentre, parlen.
Esposa:(Amb son) Bon dia. (I es besen) Hui entres més tard a treballar, ¿no?
Espòs:Sí. Hui he pogut dormir prou. Ahir em trobava molt cansat.
Estan un temps en silenci. Però després la dona parla.
Esposa:He entrat a veure el menut. Ja sembla molt millor. Ja quasi no té febre, i està dormint bé.
Espòs:Millor. Però és una pena que s'haja constipat. Amb la il·lusió que tenia ell de què anàrem demà tots d'excursió...
Esposa:(Amb la cara un poc trista) Sí, és veritat. Pobret.
Espòs:Bé, ja anirem la setmana que ve.
Esposa:Esperem que sí. I que faça bon oratge. De totes formes, demà tampoc hauríem pogut anar, perquè ahir em digueren que aquesta setmana em toca torn de diumenge en l'hipermercat.
Espòs:Vaja! No ho sabia.
Esposa:Jo tampoc. Ja podrien haver-me-ho dit abans.
Espòs:Doncs el pròxim diumenge, d'excursió. A passar-nos-ho bé. El menut ja estarà curat del tot el diumenge, supose.
Esposa:Sí, si ja està molt millor. El dilluns ja podrà anar a escola, encara que ell no voldrà. (La dona somriu).
L'home també somriu.
Fondit a negre.
___________________________________________________________________
ESCENA 4. Exterior. Dia.
Tall directe.
L'home esportista segueix corrent pel parc.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 5. Exterior. Dia.
Tall directe.
Les dues germanes segueixen caminant pel carrer. Parlen.
Menuda:Doncs, en la meua classe, aquest any hi ha una xica molt rara. No parla quasi amb ningú. Molts diuen que és antipàtica.
Major:Potser és que és tímida.
Menuda:Sí, potser. Jo també crec que és això.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 6. Interior. Dia.
Tall directe.
L'home ESPÒS ix del seu pis, acomiadant-se de la seua dona amb un bes.
Espòs:Adéu. Ja ens veurem a la nit.
Esposa:Adéu.
L'home ESPÒS està vestit de guàrdia civil, però es veu clarament que és ell.
Comença a baixar l'escala de la finca.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 7. Exterior. Dia.
Tall directe.
L'home esportista ix del parc i segueix corrents, per a tornar a sa casa.
Tall directe.
___________________________________________________________________
NOTA: A PARTIR D'ARA LES ESCENES ES PODEN CONSIDERAR PLANS, PER LA SEUA CURTA DURACIÓ.
___________________________________________________________________
ESCENA 8. Exterior. Dia.
Tall directe.
Les dues germanes segueixen caminant pel carrer.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 9. Exterior. Dia.
Tall directe.
L'home ESPÒS (el guàrdia civil) ix de la finca. (Per eixe carrer havia passat abans l'home esportista.)
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 10. Exterior. Dia.
Tall directe.
L'home esportista corrents pel carrer.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 11. Exterior. Dia.
Tall directe.
Les dues germanes caminant pel carrer on està el guàrdia civil (però aquest no es veu).
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 12. Exterior. Dia.
Tall directe.
El guàrdia civil obri la porta del seu cotxe. Eixe cotxe aparcat s'havia vist abans quan l'home esportista anava a corrents cap al parc.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 13. Exterior. Dia.
Tall directe.
Es veu el carrer on està el guàrdia civil en el seu cotxe (però ell encara no es veu). Es veu al fons a l'home esportista corrent cap ací (cap a la càmera).
Es fa una panoràmica, o un travelling cap enrere, i es veu a les dues germanes caminant pel costat del cotxe on està el guàrdia civil, que està posant-lo en marxa.
Tall directe a negre.
___________________________________________________________________
ESCENA 14.
La pantalla està en negre. I se sent una explosió molt gran.
Després, silenci.
___________________________________________________________________
ESCENA 15.
Fondit d'apertura.
Es veu el titular d'un diari:
"Nou atentat terrorista".
Alhora se sent un noticiari radiofònic:
"Els líders polítics han condemnat públicament aquest atentat. I, com sempre, han fet un manifest de repulsa contra el terrorisme."
Fondit a negre i esvaïment del so.
___________________________________________________________________
ESCENA 16. Interior. Nit.
Fondit d'apertura.
El fill del guàrdia civil li pregunta a sa mare:
Fill:Mamà, on està papà?
Es veu el rostre apenat de sa mare.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 17. Interior. Dia. Pla subjectiu.
Tall directe.
Des del punt de vista de la dona i, a càmera lenta, es veuen imatges del seu espòs, somrient-li, mentre estaven fent el desdejuni.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 18. Exterior. Dia.
Tall directe.
Es veu la làpida dels seu espòs, en el cementiri. I alhora torna a sentir-se l'explosió.
Fondit a negre.
___________________________________________________________________
ESCENA 19. Interior. Dia.
Fondit d'apertura.
La mare de les dues germanes està en la saleta d'estar de sa casa i agafa una fotografia de les seues filles. La mira. I es veu el rostre trist de la mare.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 20. Exterior. Dia. Pla subjectiu.
Tall directe.
Des del punt de vista de la mare i, a càmera lenta, es veuen les imatges de les seues filles quan estaven acomiadant-se d'ella a la porta de sa casa.
Tall directe.
____________________________________________________
_______________
ESCENA 21. Exterior. Dia.
Tall directe.
Es veuen les làpides de les dues germanes en el cementiri. I alhora torna a sentir-se l'explosió.
Fondit a negre.
___________________________________________________________________
ESCENA 22. Exterior. Dia.
Fondit d'apertura.
Es veu un pla mig de l'home esportista. El fons que es distingeix és el parc on anava a córrer.
Es veu el seu rostre, inexpressiu.
Se senten els pardalets del parc.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 23. Exterior. Dia.
Tall directe.
A càmera lenta es veuen imatges de l'home esportista, corrent pel parc.
Tall directe.
___________________________________________________________________
ESCENA 24. Exterior. Dia.
Tall directe.
Es veu a l'home esportista en una cadira de rodes, en el parc on anava a córrer.
I alhora torna a sentir-se l'explosió.
Després de sentir-se l'explosió, l'home, en la cadira de rodes, se'n va pel parc, allunyant-se de la càmera. Però anant amb força i decisió.
Fondit a negre.
___________________________________________________________________
ESCENA 25.
La pantalla està en negre. I torna a sentir-se l'explosió.
Després, silenci.
___________________________________________________________________
FI.
Sueca, 20 d'abril de 1996.
Joanjo Aguar Matoses.
(RETOCAT UNA MICOTIUA EL 15-5-2007)
l´Autor

204 Relats
246 Comentaris
265295 Lectures
Valoració de l'autor: 9.30
Biografia:
Sóc de Sueca, poble situat a la Ribera del Xúquer, al País Valencià i, per tant, a Marènia (com li dic jo) o Països Catalans (com li diu la resta del món).Últims relats de l'autor
- Ball de xifres de policies espanyols ferits. Referèndum 1-O__(2-10-2017)
- Diuen que Trump prohibeix els transsexuals (a les Forces Armades) 26-7-2017
- Frases Mítiques del Cinema. MÉS - Premsa Posidó. (26-10-2016)
- Donald Trump i la Follia del Món Actual. (9-11-2016)
- Censura i Llibertat d'Expressió en Internet (16-9-2016)
- Guerra i Amor. Bandera i Sexe. Exèrcit de Terra. (17-8-2016)
- COMIENDO POLLAS. MENJANT PIUARROS. (Berzas i Demon) 21-6-2016.
- Solidaris d'Ànima Fosca (Un grapat de gent sense cor). 13-5-2016
- Guerra i Seguretat. (2-10-2015)
- Ni un fill a València. I MÉS ("Convivència entre un castellà i un valencià") 11-4-2016 -- (Últims retocs: 2016-04-21. 18.04 h.)
- Perletes de Violència. ("Convivència entre un castellà i un valencià") 11-4-2016
- La Guspira i la Foguera. València, Cuenca, Albacete. ("Convivència entre un castellà i un valencià") 11-4-2016
- Aversió contra Castella o els castellans. ("Convivència entre un castellà i un valencià") 4-4-2016
- La llengua de l'amo i la de l'esclau. ("Convivència entre un castellà i un valencià") 3-4-2016
- ¿Un arxiu públic de diaris electrònics? (La memòria dels valencians) 1-4-2016