Sóc un Oferidor

Un relat de: Joan G. Pons
SÓC UN OFERIDOR i/o RECEPTOR

- Joan què FAS ? Has muntat una paradeta a la cantonada ?
- Hola, bon amic Follet. Sí, ara sóc un OFERIDOR…i també RECEPTOR.
- Oferidor ? Aquesta paraula no l’havia sentit mai.
- Oferidor… una persona que ofereix.
- I què ofereixes ?
- Valors
- Valors ¿?
- Sí. A bon preu… bé sense preu.
- Preu. No preu. I quin són els Valors que ofereixes ?
- Primer que tot…. Saps què és un Valor ?
- No massa…. M’ajudes ?
- Un Valor és una actitud, qualitat, recurs, que hom ha integrat a la seva línia de creixement personal.
- Un exemple i ho entenc millor.
- La COHERÈNCIA. Actuacions i Reaccions d’acord amb uns principis assumits. D’acord amb una ètica, una moral, lliurement acceptada.
- Entés. I quins Valors ofereixes ?
- I també, recorda, que sóc receptor. També rebo.
- Segueix.
- Els Valors en abstracte són però enganxen poc. Impacten més quan els descobreixes encarnats en una persona.
- És alló de la teoria i la pràctica.
- Sí, bon amic Follet.
- I quants Valors hi han ?
- Molts. I també semblants, segons ho viu i expressa la persona. Semblants i complementaris.
- Em pots enumerar alguns ?
- Pren nota:
Coherència (ja ho hem parlat abans)
Valentía
Creativitat
Flexibilitat
Escoltar
Honestedat
Amistat
Comprensió
Sentit de l’Humor
Capacitat de Reacció
Sinceritat
Constància
Capacitat de Canvi
Autocrítica
- Un bon conjunt !
- Hi han molts més.Vols fer un mini-joc ?
- Sí
- D’aquest conjunt tria 3 que per tu siguin molt importants, bàsics, per la convivència.
- Això sembla un joc seriós…
- Endavant !
- Tots són molt positius. Trio: Capacitat de Reacció, Capacitat de Canvi i Creativitat. Encara que repeteixo… faria una tria total.
- M’agraden i això em suggereix una idea més a oferir: Els Valors es complementen, inter-relacionen… fan en la persona un teixit de seguretat, formen part del que s’anomena AUTOESTIMA.
- Comparteixo i m’agrada aquesta idea de la complementarietat.
- La completarietat és la porta oberta al creixement personal i tota la riquesa que això comporta. Per això OFEREIXO i també estic obert a REBRE.
- Gràcies, bon amic Joan.
- Adéu, bon amic Follet. L’ Agraïment és un altre valor.

Comentaris

  • a Aleix[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-09-2013

    Comparteixo el teu comentari. I també m'ajuda molt. Gràcies.

  • a Aleix[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-09-2013

    Comparteixo el teu comentari. I també m'ajuda molt. Gràcies.

  • Pensar i agrair[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-09-2013 | Valoració: 10

    Gràcies Joan per fer pensar, per ajudar a veure coses, per a posar les coses al seu lloc. Triar tres valors? Tres dotzenes! Una cosa que he viscut aquest estiu: oferir en moments de dificultat, de mort d'un ésser estimat. En lloc de rebre consol (que també s'agraeix), oferir ajuda a tercers. Ajuda a escampar la tensió del cervell. Una abraçada, pensador.

    Aleix

  • els valors perduts...[Ofensiu]
    joandemataro | 02-09-2013 | Valoració: 10

    sens dubte joan que els valors són molt importants i sembla que els hem descuidat una mica últimament, cal recuperar-los, conrear-los i fer-los crèixer entre tots per finalment poder-los donar i rebre, compartir...
    salutacions ! ;-)