SOBRE EL FUTUR

Un relat de: Joan G. Pons
Els moments futurs, encara que els esperem i fan molta il·lusió, no han de minoritzar ni molt menys substituir les ganes de viure els moments presents.
Ben cert que el Futur es un temps motivador, però relatiu. El temps mes segur es el temps present.
La proposta es saber combinar i saber donar el grau d'importancia que calgui als tres temps del nostre viure i creixement: Passat. Present i Futur.
Ben valorat i situat, el Temps Futur es molt engrescador.
Unes aproximacions :
Temps Passar: Arxiu lliure, de vivències de tot tipus.
Temps Present : Espai en blanc, creatiu i sorprenent.
Temps Futur: Conjunt mes o menys ordenat de Projectes, Idees, Compromisos, pendents i sobretot amb un cert marge de llibertst.
La saviesa en saber combinar i fer canvis, davant el factor sorpresa, es vital.
En consecuencia, el Futur encara que sigui temps futur, el podem treballar i preparar en temps present.

Comentaris

  • Passat present i futur[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-12-2023 | Valoració: 10

    Com m'ha agradat aquesta reflexió. Justament he acabat d'escriure un poema, que més endavant publicaré, que fa referència en això. Les teves reflexions sempre són del tot encertades i molt valuoses.

    Enhorabona Joan.

    Rosa.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-04-2021

    Gràcies PERLA i Neus pel vostre comentari.

  • MOLT INTERESSANT [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-04-2021 | Valoració: 10


    Molt bé, Joan, per aquest pensament. La qüestió és saber pensar en el futur estant en el present. Saber barrejar el "present" amb el passat i també amb el futur...
    Una bona reflexió.
    Saluts.

  • Aquest és el dilema[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 06-04-2021 | Valoració: 10

    Aquesta és la clau de viure. Saber enfrontar-nos a un futur sense que ens condicioni un present, i alhora saber assolir el present.
    Salutacions,
    Neus

Valoració mitja: 10