Relat breu: Fúria

Un relat de: Sergi Yagüe Garcia

La fúria envaeix el noi. Tot ell és una carcassa que només conté violència. El grup que l'envolta és un sol ens que sembla compartir aquesta fúria, com un impuls que els mena a tots per igual. Els crits fan que continuï llençant cops a l'ésser indefens que ja fa estona que ha deixat de lluitar i ara és a terra com un fardell sanguinolent, estremint-se amb les garrotades, morint-se per moments. Després, quan el cos deixa d'oferir resistència, quan la vida l'abandona, el grup comença a dispersar-se, ja només queden uns quants que encara colpegen el cadàver, cridant com animals; entre ells el noi, que encara ignora per què està tan furiós, perquè havien d'apallissar aquell home, si al cap i a la fi no ha aconseguit que la fúria desaparegui…

Comentaris

  • Clar de lluna | 27-02-2008 | Valoració: 10

    ...que ben definida la fúria, en quin marc més ben descrit! Genial Sergi!

    Una abraçada!

  • no sé què dir-te[Ofensiu]
    ANEROL | 29-10-2007 | Valoració: 10

    les teves paraules, la teva manera de narrar ho diuen tot.
    Em trec el barret

  • Tens el bagatge complet...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 14-10-2007

    ...dels grans escriptors, els que creen Història.
    Un relat tan curt que presenta la dimensió d'un món. I al final ens reveles de què ens estaves parlant des d'un bon començament i tot pren sentit, en tots els vessants, i ens hi deixes pensant per esbrinar les respostes a les preguntes que ens fas fer, aquell neguit que s'assola i es dimensiona de tota bona literatura.
    Et celebro com sempre, Sergi. Un plaer de debò, llegir-te.

  • Un directe[Ofensiu]
    franz appa | 13-10-2007

    Un cop de puny que et guanya per KO. Tot està ebn triat: l'enquadrament, l'enfocament, el llenguatge.
    Una meravella.