Recordo el gat vanitós

Un relat de: Sergi Yagüe Garcia

... i del roig vellut de la teva veu
tinc encara l'eco a la memòria:
subtil i altiu gat que camina
per sobre les tecles d'un piano
i pensa, vanitós, que toca una peça mestra.

...i del gris setí de la teva pell
no guardo més que un trist record:
esquerp i distant gat que evita
la carícia d'un estrany amb una urpa,
i pensa, vanitós, que manifesta una elegant negativa.

...de tu guardo el mateix record
que del d'un gat vanitós:
mai no ha estimat ningú,
ni de ningú ha rebut mai amor, i pensa (infeliç!),
que és l'ésser més afortunat del món...

Comentaris

  • Esplèndid[Ofensiu]
    Nurithy | 06-05-2007 | Valoració: 10

    ... [ ara es temps de reflexionar.]

  • no, no es tracta d'això!!!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 25-05-2004

    si, ja sé que n'hi ha d'altres de molt bons com poden ser follet groc i la Carme Cabús; per a mi follet groc també és extraordinari, però el què vull dir és que em sembles un autor a tenir molt en comte tan a dintre com a fora de la web.
    Ara havent dit això em quedo més tranquil; jo el què vull expressar d'alguna manera, és la fidelitat aquesta que tinc en tu, però pel fet de que quan llegeixo alguna cosa que tu escrius, doncs em satisfà, i a mi em sembla que un dels grans plaers de llegir és precisament que allò que llegeixis et doni motius de satisfacció, i res més, només és això.Senzillament i sincerament és que quan trobo un autor, sigui el que sigui, que m'agrada, doncs me'l llegeixo, i eh! sense faltar el respecte de ningú, perquè jo el que menys voldria és crear polèmica.Espero haver aclarit aquest assumpte de fidelitat; et torno l'abraçada, i visca la literatura catalana!!!

  • Aclaparat[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 25-05-2004

    Marc, poques vegades comento un relat o un poema propi, si no és per puntialitzar quelcom o agraïr algun comentari, com ara mateix.

    M'aclaparen les teves afirmacions sobre el meu "talent" i fins i tot diria que em supera que em tinguis com a referent, i vulguis aprendre de mi.

    De fet, la poesia no és el meu fort, i tot just des que vaig descobrir aquesta plana que m'atreveixo a composar alguna cosa.

    Gràcies per la teva fidelitat, pels teus comentaris i valoracions, però trobo que, de mestre, no en tinc res. Ans el contrari.

    Permet-me recomenar-te autèntics genis de la poesia que escriuen també per aquesta plana: Carme Cabús, i Rosella. Ja em diràs què et semblen.

    Una abraçada!!

  • molt de talent[Ofensiu]
    Marc Freixas | 25-05-2004 | Valoració: 9

    bé i bo, en tots els aspectes d'aquest nou poema teu; ja no vull aprofundir en el contingut del poema en si, però necessito llegir-te cadascún dels teus poemes per aprendre noves sonoritats de les pròpies paraules, i per intentar descobrir d'on et sorgeix la màgia per definir tanta riquesa, en unes composicions certament senzilles d'entendre, però molt captivadores al meu entendre.FELICITATS UN COP MÉS!!!