Molt soroll i moltes nous

Un relat de: ginebre

VOLVER

Avui m'agradaria fer-te una nova crònica de cine. Ja saps que m'encanta trobar paraules que encaixin el màxim possible amb allò que he sentit i en el cas de la película Volver de l' Almodòvar les he trobat. Si. Són aquestes: "Mucho ruido y muchas nueces".
Reconec que pateixo d'un gran prejudici intel.lectual contra el llenguatge de marujeo, l'estètica de tablao, l'estil aquest de classe baixa que s'esforça per no semblar-ho, "con alegria y mucha honra". Però, però, l'Almodovar aconsegueix que em salti totes les barreres.
Aquesta película demostra, que la superficialitat que suposo en aquest llenguatge, estètica i estil, és totalment aparent. Hi ha soroll, hi ha cridòria. Sembla que hi ha una gran simplicitat. Però és només externa. En l'interior hi ha autèntiques nous, riques, complexes i profundes.
Aquest contrast, és el gran destructor de barreres intel.lectuals.
Aquest contrast és l'atractiu del món almodovarià: molt soroll però també moltes nous, fresques, de la temporada i de la terra.
No pas californianes!

La Bella Easo

Comentaris

  • Totalment d'acord[Ofensiu]
    Archènia | 08-01-2007 | Valoració: 9

    Sí, i també una bona crítica.
    He vingut a parar a aquesta crítica teva de cinema gràcies a que has deixat un comentari (gràcies!) en un relat meu.
    No m'ha decebut pas. He vist la pel·lícula Volver fa tot just una o dues setmanes, i penso el mateix que tu; aconsegueix arribar molt endintre utilitzant un escenari aparentment superficial i més aviat vulgar. I això no és gaire senzill.

    M'ha agradat. Segueix criticant i et seguiré llegint. jaja

    Salut i fins al proper comentari!

l´Autor

Foto de perfil de ginebre

ginebre

46 Relats

429 Comentaris

85075 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Hola!
Benvingut/da a aquest prestatge de la gran llibreria que és Relats en Català.
Sóc bàsicament lectora. M'alimento de les vostres lletres. Però a vegades també escric alguna coseta.
Aquí està.
I moltes gràcies, per la visita!



Me prengueres el cor
me'l tornares pedra preciosa
i me digueres:
au, surt i brilla.

Era un somni, estava sol
em vaig despertar, vaig sortir
i brillava

Enric Casasses


ginebre(arrova)gmail.com