Les Respostes

Un relat de: Joan G. Pons
En el terreny de la comunicació, les RESPOSTES, juguen el seu paper i un paper, també determinant per una bona comunicació.

Segons les RESPOSTES podem:

Ampliar la comunicació.
Tallar-la
Desviar-la
Aiguarlir-la
Actitud inconscient i no aportar..... respostes per reflexionar.

Suggerim uns exemples de reflexió opinables:

>>> Ampliar: Segueixes el fil de la comunicació i exposes interés pel tema.
>>> Tallar: Un canvi de tema que no comparteixes. Per ex. Avui sembla que no plourà.
>>> Desviar: Habilitat a re-conduir el tema a la teva percepció del tema.
>>> Aigualir-la: No hi ha per tant. Precisament l’altre dia comentavem que tenin tendència a exagerar el que llegim i escoltem. Repeteixo, no hi ha per tant !!!
>>> Actitud inconscient: Segueix... Segueix... t’escolto... ves parlant... Ara contesto al mòbil... però t’escolto... ves parlant...

Les RESPOSTES són expressió d’una actitud de connexió, de complicitat... o a vegades, tant sols d’aguantar el “rotllo” de l’altre. cercant maniobres de distracció.

Les RESPOSTES són una actitud de RESPECTE vers la persona que comunica quelcom amb nosaltres. A vegades, les jutgem amb una certa agressivitat que talla la comunicació constructiva.

Cal valorar les respostes. Escoltar les respostes. Una bona pràctica recomanable.


Comentaris

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-09-2020

    Gràcies pel teu comentari.
    Salutacions, Joan

  • La comunicació deu de ser completa...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-09-2020 | Valoració: 10


    Aquest assaig és molt complet, perquè la comunicació deu de ser com dius en l'explicació teua: Ampliar-la, tallar-la, desviar-la, aigualir-la, actitud inconscient. Sempre deu de ser recíproca, perquè la comunicació implica la "respuesta" del que escolta.
    Mot bona reflexió, Joan.
    Aquesta és de l'any passat i cap relataire te l'havia comentat. Què rar!!
    Saluts i cuida't...
    Perla de vellut