L'aventura de l'entrepà

Un relat de: Joan G. Pons
Hola Follet. Estic en un laberint mental i no me’n surto.

De tant en tant, demano al Bar on habitualment prenc un tallat, un entrepà de fuet.

Un entrepà de fuet tallat prim i amb tomàquet, acompanyat d’una canya de cervesa.

Agafo l’entrepà per la meitat i clavo mossegada.

La pressió que faig a la meitat de l’entrepà obre la part final i uns quants talls de fuet cauen a terra.

La meva ment, a vegades, amiga reconeguda, em diu, sempre fas igual ! llences el fuet a terra !

Òndia ! Ja hi som. Aquesta frase “sempre fas igual” no m’agrada gens. Cada dia no em cau el fuet per terra. Encara que reconec que cada dia no menjo un entrepà de fuet.

Però sí amb certa freqüència, sóc protagonista d’errors repetitius. Per què ?

- Joan què et passa ?
- No m’agraden els errors repetitius.
- Ets humà !
- I... ?
- Un consell ? bon amic Joan...
- Digues
- Diferenciar el fet, de l’etiqueta tancada.
- Explica’t...
- En el cas de l’entrepà de fuet, el fet és “cau a terra el fuet”.
- I l’etiqueta tancada ?
- “Sempre fas igual”. Auto-sentencia condemnatòria.
- I què suggereixes ?
- Acceptar un marge de distracció, despiste... però sense lligar-ho a una total responsabilitat i molt menys culpabilitat.
- Ho justifiques ?
- Tu tens ganes de menjar l’entrepà de fuet. Tu no el vols llençar el fuet a terra.
- Llavors ?
- Revisa amb calma què ha passat.... i actua més vigilant en el proper entrepà.
- Una manca d’atenció....
- Més atenció !!! I resolt.


- M’agrada !
- I això és aplicable en moltes situacions semblants.
- Saps què et dic Follet ?
- Digues
- Vaig a demanar un altre entrepà de fuet.
- O.K. Ja m’explicaràs !






Comentaris

  • Es impressionant el relat [Ofensiu]
    Rafaelmolero | 28-12-2012 | Valoració: 8

    Sens dubte que l'home per naturalesa és el que repeteix dues vegades la mateixa
    errada, però es pot evitar?, Jo crec que sí, per això es diu el que té boca s'equivoca
    i el que té nas torna a repetir. Saluts.

  • gràcies joan !![Ofensiu]
    joandemataro | 09-10-2012

    una abraçada amb remor de mar

    joan

  • Aprendre a "menjar un entrepà"[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 02-10-2012 | Valoració: 10


    Potser m'equivoco, però associo "la caiguda dels talls", no a les presses solament, crec que hi ha molta part de desig, vull dir de desig de voler fer una cosa sense tenir espera.

    Quan ens fa actuar la impaciència, és quan "ens cau el fuet", per això és important no caure en l'error de "l'etiqueta tancada".

    Dia si, dia també, sempre fem alguna pífia. El que si té valor i ens ajuda a ser millors, és saber-la veure i saber-la corregir.

    Un text molt interessant Joan.

  • je je... joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 30-09-2012 | Valoració: 10

    com li treus el " suc " a un entrepà de fuet !!!!

    jo vull un, ja vigilarem que no caigui res !!


    bona reflexió, joan, sovint d'una tonteria en fem un gra massa, jo sovint m'autocondemno, ho reconec... :-(

    abraçades !!
    joan

Valoració mitja: 9.33