L'AUTO-COMUNICACIÓ

Un relat de: Joan G. Pons
Una forma còmode i entretinguda d'auto-comunicació es "llegir" i posteriorment "escriure", el que hem sentit al llegir.
Llegir el diari, una revista, un llibre... nodreix i aporta idees, vivències i al escriure son com una resposta, una expressió reflexiva a quelcom que he sentit al llegir del món exterior i també personal.
La lectura omple, enriqueix i l'escriptura buida, comunica.
Al comunicar quelcom, sempre hi ha collita pròpia que enriqueix l'escriptura.
Quan escrivkm sobre el que llegim es crea una comunicació personal original i de gran valor.
La lectura i l'escriptura son activitats comunicatives internes i externes. Configuren la personalitat.

Comentaris

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-03-2021

    Gràcies pel teu comentari.
    Joan

  • M'agrada molt aquest relat.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 19-03-2021 | Valoració: 10

    És veritat que llegir és un dels més grans potenciadors de l'escriure. I viure experiències en la vida quotidiana, tot i que menys, també pot inspirar bones lectures. Tot és anar aprofitant el temps.

    I també ajuda analitzar, comprendre, desxifrar. Ho dic com a filòsof que em crec que sóc, que de la filosofia també se'n poden aprendre bones coses, bé, almenys en la part ètico-moral i en la part político-social. Llegir lleis també pot ajudar.

    En fi, crec que per ara ja he dit suficient. Bon dia a tothom.

  • Gràcies [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-03-2021

    Gràcies, Soleilisi.
    Joan

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-03-2021

    Agraeixo el teu comentari i content que sentis motivadores sensacions.
    Joan

  • ...més enllà[Ofensiu]
    Soleilsi | 18-03-2021 | Valoració: 9

    Fixa't que a mi quan entro i llegeixo els teus relats, Joan, sempre em deixen un gustet bo i puc anar molt més enllà d'una perfecció gramatical que no demanen per escriure en relats.
    Hi han comentaris que francament sobren.

  • ...més enllà[Ofensiu]
    Soleilsi | 18-03-2021 | Valoració: 9

    Fixa't que a mi quan entro i llegeixo els teus relats, Joan, sempre em deixen un gustet bo i puc anar molt més enllà d'una perfecció gramatical que no demanen per escriure en relats.
    Hi han comentaris que francament sobren.

  • Bons consells[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 16-03-2021

    Ho tindré en compte, Fidel.
    Joan

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 16-03-2021

    Gràcies, Fidel.

  • Autocorrecció[Ofensiu]
    Fidel Català | 16-03-2021

    L'autocorrecció en escriure és important, si pots llegir, però després no pots transmetre amb un mínim de correcció gramatical, la meitat del discurs es dilueix.
    Jo no soc cap filòleg, però cada cop que et llegeixo, em fan mal els ulls.

    Tot seguit el teu text passat per un corrector en línia, tens més de nou faltes en poc més de cent paraules, i això, en una persona que fa tant de temps que escriu, com tu, és inadmissible.

    Una forma còmoda i entretinguda d'auto comunicació és "llegir" i posteriorment "escriure", el que hem sentit en llegir.
    Llegir el diari, una revista, un llibre... nodreix i aporta idees, vivències i en escriure són com una resposta, una expressió reflexiva a quelcom que he sentit en llegir del món exterior i també personal.
    La lectura omple, enriqueix i l'escriptura buida, comunica.
    En comunicar quelcom, sempre hi ha collita pròpia que enriqueix l'escriptura.
    Quan escrivim sobre el que llegim es crea una comunicació personal original i de gran valor.
    La lectura i l'escriptura són activitats comunicatives internes i externes. Configuren la personalitat.


    T'hauria marcat les errades, però millor les busques tu i així aprens alguna cosa de gramàtica. Per cert, llegeix els posts de la brins, o de la Pilar, t'ajudaran.

    No cal que em contestis en el teu relat, no penso tornar a entrar-hi.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 16-03-2021

    Comparteixo i agraeixo el teu comentari, PERLA.
    Joan

  • Interessant [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-03-2021 | Valoració: 10


    Saber llegir i escriure són accions pròpies de la persona humana.
    Guarnir-se de la lectura és enfortir la cultura i de llegir-la fa enriquir-se profundament.
    Molt bo i molt original, Joan.
    Salutacions.
    PERLA DE VELLUT

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-03-2021

    Gràcies Neus per la teva aportació. Una enriquidora simbiosis.
    Joan

  • Bona reflexió[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 15-03-2021

    Cert, són dues activitats que quan formen una simbiosi, aleshores descobreixes la teva veu literària forjada de la teva personalitat.
    Bona reflexió.
    Neus

Valoració mitja: 9.5