L'atracció de la diferència

Un relat de: Joan G. Pons

En les relacions humanes, sobretot en la relació de parella i també a les d'amistat profunda, juga molt, tant a l'inici com desprès, el factor de l'atracció.

Aquesta persona és interessant. Em cau bé. Connectem. Aficions coincidents, M'ha guanyat la confiança fàcilment, poden ser camins d'atracció que ens apropen a establir una certa relació.

I també les diferències.

És un tema parlat amb molta gent i sento opinions de tots colors. Us escric algunes:

-Les diferències cal mantenir-les al marge. Trenquen la relació.
-No m'agraden les diferències de l'altre, refreden la confiança.
-És bo ignorar-les.
-Aclarir-les i arribar a acords.
-Si hi han diferències no pot haver relació.

La meva proposta és donar-li la volta i descobrir que les diferències, a vegades no són tantes ni tant intenses, poden enriquir-me i apropar-me encara més a l'altre.

Invoco acceptar, valorar i estimar les diferències en les relacions de parella i amistat.

I aporto alguns punts de suport:

- Una diferència és un signe d'identitat, que pot ser modificable o adaptable lliurement. Mentrestant és una identificació que cal respectar i acceptar.
- Una diferència aporta el contrast i això sempre és enriquidor. I quan diem enriquidor, no demanem assumir-ho, sinó entendre-ho i aprofitar-ho parcial o totalment.
- Una diferència incideix de forma positiva en tot el nostre "calaix" de creences, criteris, pautes, costums. És una sacsejada interessant.

Re-Descobrir les nostres relacions pel camí de les diferències és una aventura estimulant. Us invito.

Comentaris

  • aceptar la diferència[Ofensiu]
    Avet_blau | 28-10-2008 | Valoració: 10

    Les diferències cal acceptar-les,
    respectar-les i mai intentar anul·lar-les.
    formen part de cadascú i en diluir-les
    també desapareix la persona.

    Aquest contrast enriquidor,
    es la base de moltes relacions,
    però la societat tendeix a anul·lar-les,
    i a ignorar-les.

    del saber acceptar-les i assimilar, depèn el futur de una amistat o una relació.

    Avet

  • Completament d'acord.[Ofensiu]
    Queca | 28-10-2008 | Valoració: 10

    Crec que tens moltíssima raó. Les diferències són les que ens defineixen, i les que ens donen identitat. T'imagines ser tots iguals? M'esborrono només de pensar-ho!

    Comparteixo del tot la teva opinió.

    Una abraçada.

  • Vitamines[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-10-2008

    Gràcies, Joan, pel teu comentari. Vitamines dolçes per continuar caminant i escrivint.

  • Escrius com els àngels.[Ofensiu]
    JOANPG | 27-10-2008 | Valoració: 10

    Sempre les paraules adequades, les frases escaients, els girs imperceptibles per fer capgirar el tema on interessa, tot això, amic Joan, és propi d'un home experimentat, entenimentat, dels altres enamorat, i il·lusionat.
    Com del teu llibre que consulto sovint, sento, cada cop que et llegeixo com una pau interior
    que em fa ser feliç i veure la part positiva de la vida. Et dono les gràcies per ser tal com ets i et prego que no deixis mai d'escriure com ho fas.

    Una forta encaixada de JOANPG.

  • Tens raó[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 27-10-2008 | Valoració: 10

    Tothom ha de tenir les seves pròpies idees, diferencies, sinó tothom seriem igauls. Sinó hi haguessin diferencies, els carrers estarien bruts, sense escombriaires, els carrers plens de delincuents,sense els jutges, no podríem assaborir nous menjar, sense els cuiners. Aquest és un exemle, tothom diu que la eina ideal és una en concreta, però si t'hi pares a pensar totes són utils. I això tant amb els treballs, com amb la personalitat, el físic, l'habitatge, tot... Tentenc perfectament.

    Perdó per tant de text, m'he enrolllat com una persiana. Gràcies.

    Salut i records!
    ullsblaus1

  • Senzillament fantàstic[Ofensiu]
    Sílvia Cantos | 27-10-2008 | Valoració: 10

    Joan, com sempre, encertes en els teus raonaments i reflexions, una narració ben trenada. Ens veiem a la presentació !!

  • Estic absolutament d'acord amb tu[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 26-10-2008 | Valoració: 10

    Tens més raó que un sant. Les diferències no és el que desuneix les persones sinó la manca de respecte per les opinions d'altri. Aquí a RC ens podem trobar, de vegades, amb algun comentari insolent i ofensós pel sol fet de que el que hom escriu no agrada a algú altre. Doncs el que es pot fer és intentar comprendre els demés i si no es pot, deixar-ho córrer i no fer comentaris negatius. Crec que és una qüestió de bones maneres. Petons

Valoració mitja: 10