La Safata de les Actituds - 9ª entrega

Un relat de: Joan G. Pons

Safata de color verd fort

PUNTUALITAT.- És col·laborar amb altres persones a tenir temps.
Acceptant el temps com una forma d'organització, la puntualitat, sobretot, és un acte de respecte. És un valor universal.
¡Sempre m'esperen, encara que sempre arribo tard!
Discrepem. És una pèrdua.

RECURSOS.- Eines, Mitjans per realitzar la meva tasca de creixement com Persona.
Alimentats per una Autoestima creixent i al servei.

SENSIBILITAT.- Percepció plena d'humanitat. Percepció atenta als missatges verbals i no verbals dels altres. I uns altres identificats i concrets. Un punt de suport clau a la relació humana tractada en profunditat.
Diferent de la sensibleria. La sensibilitat connecta i afavoreix el diàleg.

SILENCI.- Sensació amb una mateixa, amb un mateix. Aporta claredat. El silenci informa i afavoreix canvis, reaccions. El silenci amb els altres és també una sensació de respecte i receptivitat. Afavoreix l'escolta.
Faig un silenci atent, no distret, vers l'altre.

SINCERITAT.- Amb un-una mateix-a. Jugar net. Ni justificar-se ni culpabilitzar-se.
Ser lleial amb uns compromisos, unes decisions i actuar en conseqüència. Acceptant i utilitzant el dret a rectificar.

SOMRIURE.- Expressió sincera de la vivència interior. No és riure. És una relació de dins (la persona) a fora (els altres).
Un somriure invita i connecta. Un somriure és quelcom autèntic que compartim i oferim.
--------------------------------------

Comentaris

  • Comentem avui els recursos[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 17-07-2009 | Valoració: 10

    Pregunta: les eines per a realitzar la nostra tasca ens són donades genèticament o bé les anem inventant sobre la marxa segons necessitats? Tots els recursos són vàlids? Tan si són ètics com si no ho són ?
    Només són reflexions, sense intenció de que et vegis obligat a contestar.
    Per cert, a risc de semblar banal, t'he de repetir que t'està bé el negre.
    Petons

  • Comentem avui els recursos[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 17-07-2009 | Valoració: 10

    Pregunta: les eines per a realitzar la nostra tasca ens són donades genèticament o bé les anem inventant sobre la marxa segons necessitats? Tots els recursos són vàlids? Tan si són ètics com si no ho són ?
    Només són reflexions, sense intenció de que et vegis obligat a contestar.
    Per cert, a risc de semblar banal, t'he de repetir que t'està bé el negre.
    Petons

  • Et comento les actituds d'una en una[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 13-07-2009 | Valoració: 10

    PUNTUALITAT
    No ho podies dir millor. .
    Col.laborar a que tots tinguem temps, un acte de respecte. Sí senyor! És curiós el fet de que moltes persones ben educades i respectuoses en altres camps, es mostren irrespetuoses en el camp de la puntualitat. Serà un defecte nacional? La puntualitat no és pas una actitud que tingui molts adeptes, així i tot, la teva tasca educadora ben bé podria donaralgun fruit entre tots nosaltres, relataires de bé.
    Molts petons. Et senta bé el color negre.

Valoració mitja: 10