LA POR

Un relat de: MICO FILÓS
LA POR
La boira ha esborrat l'altra banda de la riba. L'aigua, negra, opaca, sense vida, no em deixa veure les seves entranyes. És molt freda, molt freda, em crema el peu que ha gosat ficar-se dins el seu cos glaçat. La neu cau del cel. El petit tremola penjat darrera la meva esquena. Plora. El seu pare ja no hi és. Sento un soroll. Els soldats s'acosten degollant, escorxant a tots els endarrerits. El riu em llepa els genolls i les cuixes reben la fiblada del verí. M'enfonso dins seu. Nedo, balba, movent els braços i les cames, com una gossa, intentant flotar, avançant lentament, sense fressa, mantenint el cap de l'infant per damunt el líquid insaciable, mentre els seus bracets m'ofeguen el coll, mentre els crits, els xiscles i les bales s'enfonsen al nostre voltant. L'aigua em pren l'alè i em retorço sota la seva pell fins esgarrapar amb la boca l'aire cru que resa pesadament la superfície i que m'escorxa ben endins del coll. Em moc, em moc però alguna cosa m'agafa i ens arrossega riu avall. La serp se'ns empassa borratxa d'avidesa. Salto, trenco el gel dels muscles i tornem a respirar. Faig braçades amples, el petit em deixa el coll, patina. L'agafo amb el braç ja no plora, no diu res. La volta del cel, fosca, impertorbable, ens cobreix estèril de vida. Déu no existeix, estem sols davant l'horror. Vull cridar però no puc. Mossego el menut i gemega de dolor. És viu! Em remoc com un cuc agonitzant enmig del fang, avançant centímetre a centímetre, vomitant el fosc líquid que ens nega la vida. I no puc més, ho juro no puc més! i ploro i ja no em sento els dits de les mans mentre vaig perdent el meu fill que s'arrapenja del braç impotent. Pico amb les cames el fons del monstre que espera ansiós els nostres cossos esgotats. El petit cau com el pètal d'una flor morta. Vull agafar-lo però les mans no em responen. Amb el peu toco la riba. Enfonso el cap, mossego el coll de la seva jaqueta, l'arrossego cap a mi, fins a la vora. Sento crits, la neu pixa sang...i corro, corro!

Comentaris

  • La Por[Ofensiu]
    MICO FILÓS | 03-01-2012

    Gràcies Joan pel teu comentari, m'alegra molt que t'hagi agradat.

    Salut!

  • relat amb una intensitat bestial...[Ofensiu]
    joandemataro | 03-01-2012 | Valoració: 10

    que enganxa fins el final, ben descrit, ple de metàfores, poètic alhora...
    m'ha encantat

    rep una salutació ben cordial
    joan

l´Autor

MICO FILÓS

5 Relats

10 Comentaris

5604 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99