Frases lapidàries valencianes

Un relat de: Joanjo Aguar Matoses

FRASES LAPIDÀRIES VALENCIANES.
(Lamentablement, amb massa suc).


" Res no m'importa, sóc valencià ".

" Deteste la meua llengua, sóc valencià ".

" No em moc del sofà ni a tirs, sóc valencià ".


" Pots clavar-me-la arran de mànec. Sóc... valencià ".





Sueca (País Valencià), 28 de juliol del 2007.
Joanjo Aguar Matoses.


______________________________________________________



Ja ho he dit: Lamentablement, amb massa suc (i no amb el regust dolç de la taronja, ni dessaborit de l'arròs blanc, sinó amarg, ben amarg... DE LA FEL).


¿No volíem caldo? Doncs ahí va, dues tasses.

¿No volíem autoodi? Doncs autoodi tindrem... elevat a la màxima potència.

Disposem de bons mestres. (Estem envoltats d'ells).


Que en prenguen de la seua pròpia medicina.





(¿Com trobeu ara 'La Millor Terreta del Món'?)




Sueca (País Valencià), 18 de setembre del 2007.
Joanjo Aguar Matoses.


______________________________________________________


(PODEU PUBLICAR O REENVIAR AQUEST... ¿ENGENDRE?, ON US DONE LA GANA. SÓC VALENCIÀ, ¡QUIN REMEI!)


Comentaris

  • Fotos meues de Sueca, València i voltants[Ofensiu]




    ____________________________


    Podeu veure fotos meues de Sueca, el meu poble, i dels seus voltants, en esta pàgina:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/72157618477002096/



    Imatges de València Ciutat, també n'he publicat ací:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/72157618387881753/


    Sou lliures de baixar-vos-les a tamany original, si us agrada alguna per conservar-la, difondre-la o, fins i tot, emmarcar-la al corredor o al saló de casa. Per mi, seria un goig. ¡Total!

    Bon profit al visionat.


    MÉS FOTOS MEUES:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/


    ____________________________

  • Tenia ganes de desfogar-me.[Ofensiu]

    Tenia ganes de desfogar-me, Joan. Ara ja ho he fet, i estic més tranquil.

    Si eixes frases li arriben a algun valencià que s'ajuste al motlle, que veja quant patim els altres valencians que treballem dia a dia per la nostra llengua i que només rebem ingratitud i menyspreu del nostre entorn.

    Ho he escrit com una reacció irada, més o menys espontània. Com pegant una manotada a l'aire viciat que ens envolta, i ens ofega, per fer fora el meu sentiment d'impotència. Una cosa així.

    Gràcies per contestar intentant posar pau i serenitat. Ens fa molta falta.

    Joanjo

  • no m'agrada aquest suc[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 21-10-2007 | Valoració: 6

    Massa amarg. T'invito a tirar sucre junts.

    Si no tens sucre, jo sí en tinc.

  • No m'agrada aquest suc[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 21-10-2007

    Ep ! Tranquil·litat ! Escolto el teu crit sucós !!!

    M'agradaria, quan vulguis, expliquis l'enterrament d'aquestes frases, tot oferint, segur que ho saps fer-ho, un nou redactat amb optimisme.

    A mi m'ajuda deixar de trobar "lapidamisme".

l´Autor

Foto de perfil de Joanjo Aguar Matoses

Joanjo Aguar Matoses

204 Relats

246 Comentaris

248851 Lectures

Valoració de l'autor: 9.30

Biografia:
Sóc de Sueca, poble situat a la Ribera del Xúquer, al País Valencià i, per tant, a Marènia (com li dic jo) o Països Catalans (com li diu la resta del món).