Estim

Un relat de: Epicuri

Estim

La teva presència.

Em mou,

em motiva, m'acompanya
m'emmiralla en milers de sentits
de "jos" diferents.

Rumio

constantment en que et diré,
fins i tot quan peso figues.
Bellesa. Per compartir i Tant per viure! veure, celebrar, patir i riure...

Però...

penso, mentre les teves pupil-es re seguixen aquestes meves lletres,
discorrin pel nervi òptic
vers el cervell...que tampoc, ni poc ni massa, que el molt fa massa i el coll s'ofega del que es vol i no es vol. El teu peu vers el meu amb dits menuts muts i bellugadissos que es dolen de ser trepitjats com les cues dels gats.

I

quan se m'acut, tot sona!
he, aquesta si que es bona;
Li explicaré. o... aquesta serà millor
com li diré? ...o bé
això... quin sentit te?

be.

Escoltar,

escoltar amb percepció
això ja es un tercer grau
callar i escoltar,
la més difícil lliçó.

I

el silenci. El no passa res, el caure's be
...o no tant. La complicitat, Tolerar-se, descobrir-se, retrobar-se, acomiadar-se. Important. Fruir,compartir, el bo i dolent, i el que comporta: Conflicte.Odis son amors que lliguen més que els riures i els plors.

Surant, en aquest immens oceà de Soledat que som tu i jo.

ja callo.

però continuaré.

hi seràs?

Comentaris

  • Realisme profund[Ofensiu]
    Bonhomia | 19-08-2008 | Valoració: 10

    El teu relat inspira pau, encara que al final l'incògnita de la soledat fa pensar en que es poden esdevenir situacions de sentiment de, com tu dius, soledat. Se'n llegeixen pocs, com aquest, tan profundament realista.

    Salut!


    Sergi

  • Estimar...[Ofensiu]
    L'epicurista Pol | 07-08-2008

    Epicuri o Epicur?
    Epicurista potser?

    Aquest fragment de Epicur a Idomeneus surt a l'Epistula a Meneceu
    Un text espectacular, no tinc un adjectiu millor per defirnir-ho

    Estimar implica silenci, però un silenci que ha d'ésser respectat

    Aquí la meva petita aportació
    El plaer ha d'ésser calculat

    Un abraç!
    Pol

  • M'he equivocat[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 02-08-2008


    Es diu Dolces urpes.

  • Això és estimar.[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 02-08-2008 | Valoració: 10


    És molt maco aquest amor profund que demostres, i quan has nombrat els gats, m'ha recordat al meu poema http://www.relatsencatala.com/rec/Controller?rp_action=view_relat&rp_relat_id=723851.

    Gràcies i que passis un bon estiu, m'agrada el teu estil.

    Una salutació d'ullsblaus1

  • Hola!!![Ofensiu]
    Bianca | 17-07-2008

    Et retorno la felicitació d'aniversari.
    M'agrada trobar-te per aquí i arribar a la frescor dels teus versos que m'ajuden a coneixer una mica més de tu. perque en cada vers que escribim es troba amagat un bocí del que som com a persones i em sembles genial.
    Espero seguir trobant-te durant molt més temps i seguir compartint l'alegria dels teus poemes.

    Una abraçada

    Thaïs

  • Hola filòsof, [Ofensiu]
    Naiade | 17-07-2008 | Valoració: 10

    Moltes felicitats Epicuri, veig que has fet molta feina amb nomes un any. Gracies per la cançó que ens dediques, que per cert m'agrada molt i a més presentat per la Guillermina.
    La carta i el relat, es mereixen una bona rellegida, que faré em més profunditat. Mentrestant vaig fent gana, suposo que a més del pernil brindarem amb cava català ben fresquet.
    Records d'en Rocafort que et felicita i diu que també s'hi apunta.
    Una abraçada ben forta i que per molts anys puguem gaudir de la teva presencia, sempre dinàmic, participatiu i divertit. Que Déu et conservi aquest sentit del humor que vas escampant amb els teus acudits i animes a grans i petits.
    Continua, continua que jo si que hi serè.

    Naiade

  • gypsy | 17-07-2008

    Felicitats en aquest aniversari. Els teus mots parlen de tu, de la persona que ets, jovial i alhora reflexiva.
    M'agrada que RC m'hagi permès conèixer-te i veuret
    tan viu surant entre els mots i els pensaments.

    Una forta abraçada!

    gyps

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Epicuri

Epicuri

1124 Relats

836 Comentaris

426022 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Ho deien els Azteques: Hola, Soc Tú.

Em re-escric a mida que em llegeixes.

Els antics filòsofs Grecs, feien reunions a on es parlava amb els ulls embenats, per tal de que cap prejudici visual interferís en el seu discurs.

Estimat Idomeneus:
T'escric aquesta carta en un bon i feliç dia per mi que també es l'últim de la meva vida ja que he patit una dolorosa incapacitat de pixar, també una forta disenteria per la qual cosa res no es pot afegir a la virulència dels meus patiments. Però la alegria de la meva ment , fruit de la contemplació i pràctica de la meva filosofia supera totes aquestes afliccions. Et demano que tinguis cura de la canalla de Mendrotorus en justa correspondecia a la savia devoció d'un home jove vers la meva persona i la meva filosofia.
Epicur.

El 17 de Juliol cel.lebro, amb molta joia l'any de bona vida a Relats en Català.

Sorprés i content de la vidilla que m'has donat.

La foto li dec a la tremenda menjada de coco que em va provocar un enllaç del Jeremias Soler. Aquest:
http://www.youtube.com/watch?v=oGKm6_-BmRE

Desde llavors he estat obsessionat per trobar la foto del l'univers més petit que he pogut: Es la foto de presentació, feta amb un microscòpic electrónic. Es un àtom d'or.

Es més difícil observar el micro Univers que el macro univers. Però això es tot un altre Quantum.

Un bon sentit de la vida i aquest univers, definit per un físic eminent, com a insensat, es ser el més feliç possible.
O al menys no fer mal.

La veritat ens fa lliures. I la finestra es l'amor .

La vida es un acudit: No importa tant la seva llargada. El que importa es que tingui gràcia.

M'habria agradat escriure un tractat de filosòfia, únicament amb acudits, però m'ha faltat sentit de l'humor.
Wittgestein.

O la lluna que s'afina
al pasar carena enllà
es quan dormo
que hi veig clar
prés d'una dolça metzina.

J.V. FOIX.

Omple el got i beute'l ara.
Sense presa
sense temps.

Jaume Sisa.

Jo, l'ànima de la prada
que es deleix en florir
i ser dallada.

Joan Maragall.

Mercès per llegir
estim en molt
la vostra companyia.

markonomistes@hotmail.com