Els PRONOMS POSSESSIUS

Un relat de: Joan G. Pons
Els PRONOMS POSSESSIUS delimiten el nom que acompanyen. Delimiten una actitud, una qualitat, un comentari....

Fem una concreció :
- El MEU lloc.
- El MEU llibre.
- El MEU - MEVA amic-ga.
- La MEVA cartera.
- La MEVA habitació.
Etc.

La MEVA... El MEU.... Sentit d'una certa propietat informativa, indiscutible. Donen força expressiva.

Cal doncs, tenir cura responsable del nostre llenguatge, recolzat pels 'possessius", que transmeten coherència als continguts i una confiança a qui ens escolta.

Enriqueix el diàleg, de forma senzilla i assequible.

******************



Comentaris

  • Molta cura....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 27-05-2023

    en utilitzar els possessius, sempre des d'un paràmetre que no respongui a una possessió excessiva del ego. S'han d'ajustar molt bé perquè siguin interpretats d'una manera raonable.Tanmateix, cal remarcar que un pronom possessiu, deixa evidència del que a un li pertany. Trobar el punt d'equilibri no és gens fàcil, però si s'utilitza correctament denota seguretat i confiança.

    Una reflexió senzilla i a la vegada complexa.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Expressions als possessius. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-06-2022 | Valoració: 10

    Molt ben plantejat, Joan. Perquè has analitzat punt per punt, cada acció.
    Clar: El meu bolígraf està quasi trencat. La meua casa està al costat d'una passarel·la.
    El meu gos és molt bo. La meua gata és molt bonica.
    Etc.
    Cordialment.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-06-2022

    Llegit la teva aportació, Fidel.
    Opino que ben utilitzats, recolzen els escrits.

  • Possessius[Ofensiu]
    Fidel Català | 13-06-2022

    Vaig fer un taller d'escriptura, aquí al meu poble osonenc. I una de les coses que em van dir, a l'hora d'escriure, sigui relats o novel·les, era que no fessin un us abusiu dels possessius, i que els féssim servir en allò que fos necessari. Per què l'us en excés li fa perdre poder a la paraula, quan vols remarcar algun fet potent on cal remarcar l'egoisme de qui usa en moltes ocasions els possessius.

    Així que, potser hauries de modificar quin sentit té usar els possessius, si no és per donar-te cova quan no cal, en els relats vull dir. A la vida, qui em parla amb molts possessius acabo per no escoltar-lo.

  • Més pronoms[Ofensiu]
    Soleilsi | 13-06-2022

    He trobat més pronoms possessius: els teus, els seus, els nostres, vostres, seus! Aquests omplen molt i et permeten compartir! A fer-los servir!