el viatge d'una fulla

Un relat de: emoma

Vaig néixer un dia assolellat de primavera. Jo era molt petita i tendra. Per tant els meus pares i familiars tenien cura de mi. En els dies de molta calor em feien ombra i en els de molt de vent em protegien. Cada dia em feia una mica més gran. El sol i la pluja eren els meus aliments preferits.
Jo vivia en un arbre, però aquest no era un arbre qualsevol. La meva casa era un vell roure. Un arbre alt i fort. En una de les branques més altes tenia jo el meu habitatge. Des d`allí podia contemplar els ocellets que volaven pel cel blau.
- Que divertit poder ser un ocell! Poder sentir-se lliure! Poder veure món!
I jo...jo només era una tendra fulla verda enganxada en una branca.
Anaven passant els dies i jo només continuava essent una petita part d`aquell vell roure. Molts cops estava trista i avorrida. Jo volia marxar d`aquell lloc! Però com?
Les fulles més grans que jo s`anaven tornant grogues i marrons. Desprès es separaven del arbre i queien al terra. Els meus pares deien que estaven mortes i que a partir d`ara passarien a ser adob del vell roure.
Jo no volia estar lligada sempre a un arbre. Així que vaig decidir ser lliure.
Un dia de fort vent em vaig començar a balancejar amunt i avall. Després
de molt d`esforç em vaig separar de la branca. En un principi vaig sentir un fort dolor, però de mica en mica se'm va anar calmant.
- Per fi era lliure! Podia volar com els ocells! El paisatge era fantàstic!
Podia veure un munt de coses que mai havia vist (pedres,cases,homes...)
Al cap d`una estona el vent va començar a calmar-se i jo vaig començar a perdre alçada. L`aterratge va ser molt suau. Per sort vaig caure al damunt de fines arenes.
Estava molt cansada i una mica de descans m`aniria bé. Em vaig quedar adormida durant una llarga estona fins que unes pessigolles em van despertar. Eren petites formigues que es passejaven pel meu damunt. I enfadada els hi vaig dir:
- Què feu aquí? Què no podeu passejar per a un altre lloc?
- Perdona! Volíem parlar amb tu. - va dir una de les formigues-
- Però, que voleu de mi?
- Necessitem la teva ajuda -va dir l´altre formiga-
- La meva ajuda! Per què? -vaig dir sorpresa-
- Tu ets una fulla i com a tal pots surar per damunt de l`aigua. Així que em pensat que
ens podries ajudar a creuar el rierol. Aquest matí hem sortit a buscar menjar i s`ha posat a
ploure amb molta força. LLavors es quan s`ha format aquest rierol que hi ha a la nostra
dreta i ens ha barrat el camí de tornada cap a casa.- va dir la formiga més decidida-.
- Bé, ja us ajudaré! - vaig dir sense dubtar-
Elles em van aixecar en l`aire i em van portar a coll fins a les ribes del rierol. Després van pujar damunt meu i jo amb un petit balanceig vaig poder entrar en les fredes aigües.
Les formigues anaven al meu damunt silencioses i porugues. Jo intentava agafar les petites crestes d`aigua per anar amb més rapidesa. En pocs minuts vàrem arribar a l`altra riba. Les formigues estaven molt contentes de poder tornar a casa i em van donar les gràcies ,jo em sentia molt emocionada.
Vaig decidir continuar rierol avall. M`agradava molt deixar-me portar per la corrent. De mica en mica ,l`aigua va començar a tenir més moviment. Forts esquitxos m`inundaven. Era colpejada per a un costat i per a un altre. M`esfondrava. Estava marejada, tenia fred i no podia respirar. Desitjava que allò acabés d`una vegada, però cada cop l`onatge era més fort. Jo ja no podia aguantar gaire temps.
Per fi les aigües varen començar a calmar-se. Jo estava totalment esgotada i malmesa. Sentia un fort dolor en el meu nervi central. Les aigües es van
calmar del tot i jo vaig entrar en una profunda somnolència.
Aleshores un gos va arribar per veure aigua. Situant-se al meu costat. Era l`ocasió per enganxar-me al seu mosell i poder sortir d`allí. I així ho vaig fer.
El gos em va enretirar del seu mosell amb la pota i vaig caure al damunt de les herbes.
Per fi podia descansar i aixugar-me amb els raigs del sol!
Em vaig sentir molt sola! Estava allí, plena de talls i començava a tenir un color groguenc mentre que els meus pares i germans continuaven essent verdes i esveltes fulles del vell roure.
Per primer cop vaig sentir nostàlgia...
Al cap d`una estona ja estava força recuperada i vaig poder veure com una monstruosa eruga s`apropava cap a mi .
Estava esglaiada! Ara sí que podia arribar la meva fi!
Contemplava aquella immensa boca com s`apropava .Sabia que jo era el seu menjar preferit!.Com podria jo fugir d`allí?
Vaig tancar els ulls esperant el pitjor. Però per sort un cop de vent va bufar i vaig ser arrancada del terra i transportada cap a un nou indret. Aquell cop vaig estar de sort!
El recorregut va ser molt curt. El vent va calmar ràpidament i vaig caure al damunt d`un objecte tou i rodó.
Era un gran rovelló que feia la migdiada. El qual es va despertar tot irritat i em va dir:
- Podries mirar per a on trepitges!
- Perdoni! No he pogut controlar el meu aterratge. -vaig dir-li jo-
- Està bé! Està bé! Però ara baixa del meu damunt que peses molt.
- No puc Sr. rovelló. M`he quedat enganxada.
I així va ser com el rovelló i jo vàrem viure enganxats durant un temps. Aquella convivència va ser una mica insuportable. Ell sempre estava cridant i rondinant.
De tant en tant els homes venien al bosc a endur-se els rovellons. Per sort el meu rovelló estava tapat pel meu cos i no era capturat. En aquells moments ell agraïa el meu dissortat aterratge.
Una intensa tempesta va fer acte de presencia i jo vaig ser arrancada i arrastrada per la pluja. Quan el meu rovelló se'n va adonar va començar a cridar tot desesperat. En aquell moment va ser quan me'n vaig adonar que entre ell i jo havia sorgit una bona amistat.
La pluja va afluixar i jo vaig topar amb la paret d`un tronc, quedant en allí aturada.
Vaig sentir com s`apropaven uns homes. Jo coneixia aquelles passes molt bé. Es van aturar al meu davant. Una mà em va aixecar del terra i em va acariciar. Jo estava molt bruta i el meu color era groguenc. Em va passar un drap pel damunt i em va introduir en l`interior d`una carpeta fosca.
Em sentia apressada i aquella foscor em feia estar angoixada. Així és que no vaig poder evitar-ho i em vaig posar a cridar. Unes veus em van fer callar:
- Qui ets? Per què crides?
- Sóc una fulla i vull sortir d`aquí!
-Nosaltres també som fulles. Estem aquí amb tu!
-I que fem en aquí? - vaig dir-
- No res! Almenys pel que han dit sempre, les fulles que els homes agafen son per
col·leccions i estan molt ben tractades -va dir una de les fulles-
- Per col·leccions i que és això? -vaig preguntar-
Ja no vàrem poder dir res més. Ens varen començar a sacsejar i els crits de totes nosaltres va trencar la conversa. Al cap d`un temps els moviments es van aturar i una intensa claror va fer acte de presència.
Unes pinces llargues aguantaven el meu cos i uns raigs de llum em resseguien amunt i avall. Els homes, mentre deien:
- Veritablement és un exemplar únic!
Hem estat de sort de trobar-la! La posarem al Museu!
I en allí va acabar el meu viatge.









Comentaris

  • Soc Jo?[Ofensiu]
    R. Merci | 26-04-2007 | Valoració: 9

    M'ha soptat la gran quantitat semblances de que hi he trobat, amb mi mateix. Referencies al meu interior.

    Tu has kurrat. Merci

  • Un gran viatge[Ofensiu]
    lorien | 30-01-2005 | Valoració: 9

    És un bon relat que ens parla que la fulla ha decicit fer un llarg viatge per la vida, no s'ha ressignat a fer una vida tranquila de fulla, ha conegut tot tipus de personatges i ha fet molts amics, seguint sempre els canvis de la sort...

    Aquest text ens pot parlar també de la nostra vida, que l'hem de fer sense seguir un patró de conducta, essent només nosaltres mateixos, així podrem viure plenament i fer nous i grans amics, ens hem d'obrir als canvis de la sort.

    Bé ja per acabar m'ha agradat molt.
    Elena

  • viatge[Ofensiu]
    donablanca | 26-01-2005 | Valoració: 10

    és suau i rodo.molt bó

  • Mot ben fet.[Ofensiu]
    Daniel N. | 31-07-2004

    Molt ben fet,. M'ha agradat molt. Ho trobo imaginatiu i correctament escrit.

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

emoma

1 Relats

4 Comentaris

1253 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Últims relats de l'autor