El que jo vull, tu ho fas

Un relat de: Filalici
Primer, em faràs el menjar que jo vulgui.
Segon, arreglaràs tot el que jo trenqui.
Tercer, em compraràs totes les joguines que vulgui.
Quart, em compraràs totes les llaminadures que et demani.
Cinquè, riuràs totes les meves trapelleries.
Sisè, mai no escoltaràs a ningú més quan jo parli.
Setè, et creuràs i defensaràs tot el que jo digui.
Vuitè, quan la professora em contradiu sempre és mentida d'ella.
Novè, no penso estudiar perquè no en tinc ganes,
I, desè, ara no em diguis res, que sóc jo qui mana.

El que jo vull, tu ho fas,
els meus desitjos realitat,
els meus capricis en un instant,
el que tu pensis ja res no val.
Per actuar sempre sota el meu mandat
vas venir al món, així m'ho has ensenyat.

Ara, de morir-te, res de res,
que de la teva pensió jo, per inútil total,
hi vull viure mes a mes
fins a fer vuitanta-set anys.
Després ja te'n pots anar, estimada mare,
però no pas abans.

Comentaris

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • què bo...[Ofensiu]
    joandemataro | 05-04-2011 | Valoració: 10

    denúncia feta sobre un tema molt important i real, feta en to d'ironia que el fa ser llegit fins el final i que hauria de donar per aa la reflexió a molts i molts pares i mares...
    et felicirto
    una salutació cordial
    joan

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC


l´Autor

Foto de perfil de Filalici

Filalici

125 Relats

134 Comentaris

99282 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Sempre intentant trobar el camí cap a la "A" de l'Oceà Atlàntic... era petit i no me'n recordo gaire, tampoc tinc els vells exemplars del Cavall Fort, però aquelles historietes m'han quedat com un dels mites de la meva infància.

Per dir quatre paraules de mi: sóc de l'any 77, i sóc enginyer industrial. Escriure m'agrada, tot i que sempre ho he fet bastant esporàdicament. Trobar aquesta web m'anima a fer-ho més, senzillament per passar-ho bé una estona.

També em podeu trobar al meu bloc i al meu recull de haikus



R en Cadena

"La mjesus em va encadenar i jo he passat la cadena a esperitlliure i icarapapallona"

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")