DUBTAR

Un relat de: Joan G. Pons
Dubtar no es una debilitat. Opino que Dubtar es positiu.
Diu l'Enciclopèdia que es un estat de l'esperit del qui no sap en quina de dues opcions contràries tria.
Dubtem com una concessió a un temps de reflexió per prendre una adequada decisió. El Dubtar és un temps d'informació personal.
Quan dubtem aturem els nostres temps vitals.
Dubtar no es una fase determinant, es una fase que prepara una correcta decisió.
Cal respectar a la persona que amb una certa naturalitat dubta. Demana temps.

Dubtem no per una manca de seguretat, sinó per una visió més ample de possibilitats. Quan dubtem, connectem en el conjunt d’alternatives del viure conscient i és una invitació a fer una tria.

Al dubtar connectem amb els nostres coneixements. Com una revisió i potser actualització.

Cal temps per dubtar. Sense temps, hi ha precipitació i el dubtar es converteix en un turment.

Comentaris

  • Gràcies[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-05-2016

    Agraeixo el comentari.

  • necessari[Ofensiu]
    Soleilsi | 26-05-2016 | Valoració: 9

    M'ha agradat perquè crec que el fet de "dubtar"és necessari i forma part d'una bona reflexió per arribar a una bona resposta.

  • I tant que sí[Ofensiu]
    magda | 26-05-2016

    Els que em fan més por són els que no dubten gens. N'hi ha tants exemples, per desgràcia. Dubito ergo cogito. Bona reflexió, Joan.

  • Gràcies[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-05-2016

    Comparteixo plenament el teu comentari enriquidor.

  • Dubtar ens fa ser[Ofensiu]
    Dharam | 26-05-2016 | Valoració: 7

    Em sembla ben trobat, el teu relat.

    És gràcies al dubte que decidim qui som.