Catalunya Avança... ¿i les Illes Balears i el País Valencià?

Un relat de: Joanjo Aguar Matoses

PER A QUÈ CATALUNYA AVANCE, LES ILLES I EL PAÍS VALENCIÀ TAMBÉ HAN D'AVANÇAR. (En la seua consciència de País).


Si es vol que Catalunya arribe a ser un país normal, amb un estat propi, no es pot deixar de banda a les Illes i al País Valencià.

Encara que es vulga, no es pot. Perquè formen part de la mateixa cosa. I per una altra raó, més palpable. ECONÒMICA.

Entre les Illes i el País Valencià hi ha MIL·LIONS de catalanoparlants, i de gent que, com a mínim, entén el català.

Si es perden les Illes i el País Valencià (si permetem que deixe de ser "Valencià", i definitivament passa a ser "Español"), l'abast del mercat català es reduirà una barbaritat. Haurà perdut mil·lions de consumidors potencials, i això no és gens bo per a un mercat.

Si Catalunya no es preocupa més per tots els territoris catalanoparlants, no solament serà roïn per al País Valencià i les Illes, sino també per a Catalunya.

Si els catalans només pensen en Catalunya com a nació, es quedaran aïllats. I Catalunya es convertirà en un ghetto.

I UN GHETTO NO ÉS UN PAÍS NORMAL.




(PER FAVOR, REENVIEU AQUEST TEXT A TOTA LA GENT QUE PUGA INTERESSAR-LI).


Castelló de la Plana, 8 d'octubre del 2004.Sueca.
Joanjo Aguar Matoses.


Comentaris

  • Fotos meues de Sueca, València i voltants[Ofensiu]




    ____________________________


    Podeu veure fotos meues de Sueca, el meu poble, i dels seus voltants, en esta pàgina:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/72157618477002096/



    Imatges de València Ciutat, també n'he publicat ací:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/72157618387881753/


    Sou lliures de baixar-vos-les a tamany original, si us agrada alguna per conservar-la, difondre-la o, fins i tot, emmarcar-la al corredor o al saló de casa. Per mi, seria un goig. ¡Total!

    Bon profit al visionat.


    MÉS FOTOS MEUES:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/


    ____________________________

l´Autor

Foto de perfil de Joanjo Aguar Matoses

Joanjo Aguar Matoses

204 Relats

246 Comentaris

248845 Lectures

Valoració de l'autor: 9.30

Biografia:
Sóc de Sueca, poble situat a la Ribera del Xúquer, al País Valencià i, per tant, a Marènia (com li dic jo) o Països Catalans (com li diu la resta del món).