No vull ésser alemany.

Un relat de: ajfuster

Ara diuen que en un futur no molt llunyà,
tot això que fins ara hem tingut,
deixarà d'ésser nostre al punt,
perquè els alemanys ens vendran a comprar.

Passa a passa ens van comprant,
avui unes quarterades, demà un gran casal,
i així, com aquell marit que fa el salt
el nostre patrimoni, s'haurà anat anant.

Jo me rebel·lo, no vull que passi així.
i crec que n'hi ha més que com jo pensen,
però, a on són?.... i quines tasques emprenen?,
perquè l'alemany no sigui, d'aquest poble, el botxí.

Aquestes Roquetes, a la Mediterrània perdudes
mereixerien un més noble final.
Perdre les arrels i el noble cabdal,
no poden ésser les fites futures.

Del Rei Jaume el Conqueridor me pareix sentir,
a sa tomba cruixir el seus ossos.
"Vaja un colla de collons grossos!,
que vaig deixar per ací".

Els dies passen, i la gent no pareix pensar-hi,
siula i fa el desmenjat amb talent,
"que molts d'euros vagin duent,
i que no me contin coverbos a mi".

Diuen que, ja, un seixanta per cent
de les terres d'aquestes illes,
ja estan dins les bitlles,
de la germànica gent.

I això a qui molt l'importa?....
pot ésser que no hi haguí ningú?,
i si hi ha inquietud dins qualcú,
pareix no es capaç de sortir per la porta.

Qui serà el noble senyor,
que encapçali una causa justa?,
per no fer-ne només fusta,
del nostre illenc resplendor.



Comentaris

  • Ui, encara no he acabat![Ofensiu]
    El follet de la son | 06-10-2006 | Valoració: 10

    I encara un altre cosa, senyor Antonio. Quan Jaume I va entrar a l'illa, els àrabs es van defensar. Mallorca no és un LAND més d'Alemanya, i no consta enlloc que això sigui així. Els diners fan viure, és cert, però podríem viure sense alemanys, també!

  • Posem les coses al seu lloc[Ofensiu]
    El follet de la son | 25-09-2006

    Jo estic totalment d'acord amb vós, senyor ajfuster i en total desacord amb l'Antonio perquè l'únic que fa és tornar a dir el que vostè ja ha dit i precisament amb una poca sang i un mal esperit que fa por. Ser habitant del món, senyor Antoni, està molt bé, però amb això no m'està dient res de nou perquè tots en som d'habitants del món, és lògic i no cal donar-hi més voltes. És que potser vostè, senyor Antoni, és dels que es deixen il·luminar pels diners? A costa de què es pot arribar a dir una cosa tan poc substanciosa com "els alemanys també ens han portat coses bones". Vagi vostè a Alemanya, ja veurem si li deixen comprar alguna cosa! Quin poc esperit de rebel·lia i quin poc amor per la pròpia cultura, estem ben arreglats!

  • Fas tard ja[Ofensiu]

    Hola,
    Està clar que Mallorca es una LAND més d'Alemanya, i que a no trigar gaire, caldrà saber l'alemany per a poder circular per alguns llocs d'illa .De fet aìxò ja succeix, oi ?
    L'illa però l'han venuda ELS MALLORQUINS, es a dir que si parlem de culpa, que en aquest cas, crec que fora excessiu, son la gent que viu avui a Mallorca, els qui VOLEN que passi això que passa.
    Penso que t'ho agafes pel costat que crema. El fet de que vinguin els alemanys també deu tenir coses bones, o no ?
    El Rei Jaume I, va fer marxar als àrabs, que per cert ens van deixar l'horta, mols mots, i sobretot una percepció del món, que malgrat ens dolgui, ens condiciona de mala manera.
    mora.a@guimera.info
    Editor de www.guimera.info/tribuna

l´Autor

Foto de perfil de ajfuster

ajfuster

24 Relats

56 Comentaris

34501 Lectures

Valoració de l'autor: 9.41

Biografia:
En dic Artur Josep Fuster i Nicolau i vaig naixé l'any 1941 a la Ciutat de Mallorca, avui anomenada Palma. Vaig estudiar lo que els altres volgueren i als setze anys vaig entrar a fer feina de "botones" al Banesto. Al mateix temps, i això per que jo volia, anava per Radio Popular a fer qualque programat, però allà era pecat parlar el català, fins i tot quant una al·lota vengué a dir la poesia de Mossèn Costa i Llobera, El pi de Formentor, els subordinats d'en Fraga ens posaren una multa. Només ens donaren permís per a les Rondaies Mallorquines, manco mal.

L'any 1970, per que també jo vaig voler, vaig començar la carrera de Medicina, i des de 1977 l'estic exercint. Estic esperant la jubilació, mal grat aquí i avui no en té res de "jubilo", mes be de penitència, observant lo que mos envolta i no pareix pas sigui lo que seria mes desitjable.

Si voleu res meu, podeu fer-ho a: ajfuster@gmail.com