MeloRepte 76 - In a manner of speaking, Nouvelle Vague

Un relat de: MELOREPTE

El Melorepte - In a manner of speaking - Nouvelle Vague



INVENTA'M - sandra D.Roig

Inventa'm
un llenguatge
que m'ho digui tot
absent de mots
traç de carícia
baixant per l'espina
que s'insinua,
arquejada
en pensar-te.

Cerca un camí
on dibuixar
una clau de solfa
en la penombra de la mampara.

Inventa'm
un silenci còmplice,
porta'm,
la simfonia de la teva presència
que ve d'arpa
per sumir-me en la calma.


***



Ser el viatger - bronze

Ve la teva veu
que del fons em parla
i el dia s'eleva
a la meva cambra
que tu has omplert
de viatges i mapes.
Ets com un país
de fràgils paisatges
per recórrer, lent,
per creuar incansable
i arribar a la fi,
on la Terra acaba.
M'esgarrapa el pit
el neguit d'estar-m'hi,
de ser el viatger
dels tossals intactes
del teu paradís
de fruiters i arbres.
La teva veu és
l'aire entre les branques.


Mentre als vidres fueteja la pluja - rnbonet

Els braços de la mar romanen quiets.
Talment via de tren a l'infinit.

Encesa la memòria, un àngel
s'aboca a un llibre
amb amorosa festa
mentre al muscle, una papallona tatuada
somnia remors de qualsevol vesprada.

Un fons d'infància.

Eixugant-se els llavis en l'espera,
una parella. Un cor. Una boca callada.
I rostres. I paraules pensades
de malenconia.

I sirenes a contrallum
-oblids congelats
de la primera albada-.

I una ploma d'àngel escriptor
que esquinça l'aigua
i la transforma en deeses fades silencioses,
ballarines de ballet
amb piano ardent.

La guspira del temps.
Fugida d'aigua.

Ja sonen arpegis
a ran de platja.

[Justificació.- Diu un gran amic -per més justificació, co-autor de les millos maquetes en fusta que mai han parit homes (em justifique altra vegada?) i els vostres, si n'heu vist alguna a qualsevol "La llum de les Imatges- "que els homes ens passem tota la vida justificant els nostres actes devant les dones. Ell diu més bé ‘la parella'. Jo ho faig extensiu a totes.
Llavors, ho diré altra vegada: Ai, xicona; no sé anglès!. ‘Mea culpa'!
He estat, però, de jovenet, un ‘fan' de la "nouvelle vague" francesa, en narrativa i cine. Així que m'he deixat portar per les imatges. I un poc per la melodia, però sense deixar de cua d'ull les meravelloses imatges…
El resultat, ‘le voilà!' Uns "renglons curts" senzillets com un bocí d'arròs blanc (que no m'agrada!!!)]



Càustica - deomises

He inventat un idioma de pluges i d'onatges,
Juganer per no dir res desconegut,
Per saber que la sorra és l'escut
De l'embat de la mar quan vol abraçar-te.

I viatges cap als paratges on els miratges
Construeixen deserts i finestres,
Obertes de bat a bat, desertes i maldestres
Mentre el núvol s'entortolliga al teu cos de marta.

He sabut que la paraula era senyera teva
En acaronar la nit i abrusar-me la pell sencera,
En perdre un combat contra el destí, que no té treva,

Enmig del temps, que acorrala la vida i l'esquartera.
I guareixes la sequera del cor amb llavis de llum,
Que em parlen i em gronxen en la flama que no es consum.


Passes perceptible - perunforat

Moriu quan us dic
suïcidant el significat que no té consol, cicatritzant la remor del soroll que us pronuncia i el regust impronunciable.
Pariu gemecs de passió
esculpint persones, ànimes anònimes que necessiten un nom.
Cosiu la boca que us escup
per aturar el retorn d'una onada feta accents, milers de punts finals i espais buits per on suren els absurds bèl·lics.
Tatueu un full en blanc
tenyint la saliva que us ofega, anotant versos per les parets estèrils que us engarjolen.
Fibleu la pell
ericeu la por que relliga sol·licituds, feu de fang la caiguda pronunciada que dibuixa un precipici.
Desfeu nusos
cúmuls nus de carn que s'acaricien amb la follia humida d'un "t'estimo" que s'atura a la penúltima pendent dels llavis.

Feu-nos amb braços i cames, de carn i aigua, caducs al caure secs en un record titllat de fonètica.



Votacions

Veredicte i comentaris participants




Comentaris

  • Novel·la vaga[Ofensiu]
    llamp! | 18-10-2009 | Valoració: 10


    M'agradaria felicitar-te, kispar fidu, per aquesta peça musical que vas triar per aquest repte. Desconeixia aquesta música i aquesta banda i haig de dir que m'ha agradat molt, és fascinant, lenta, mística, misteriosa, vaga, tendenciosa... M'estimula molt. Felicito a la kispar per haver pensat en penjar el Melo al lloc que li correspon, és a dir, en l'apartat del Melorepte, que des que jo vaig penjar el 33, crec, ningú havia gosat a penjar el seu MELO al lloc corresponent. Preneu exemple de la kispar i penjeu els vostres melos al lloc que els correspon: en el seu pseudònim. Només és un consell.

    Haig de felicitar a la guanyadora del melo, la Sandra D.Roig per haver fet un poemàs simple, bell, concís, discret i bonic. Em fa peça aquest poema.

    Felicito a tots els participants d'aquest melo, per haver treballat de valent les lletres: al/a la desconegut/uda bronze, a l'incansable rnbonet, a l'intermitent i sempre present deomises, a la perla d'RC, la perunforat.

    Què? Us penseu que no us segueixo? Em mantinc en la distància, però de tant en tant us clisso per saber què feu a les meves esquenes. I no és que tingui mania persecutòria, és que tinc ganes de tornar al Fòrum, tot i que m'ho hauré de pensar molt abans d'enganxar-me dia i nit, com ho feia abans. I... no sé pq us explico tot això, ningú en farà cas o tothom en farà cas omís, que és el mateix, però en positiu. Siguem positius. "Tu siempre negatifffo" deia aquell.

    Records a tot kiski i a reveure!

    llamp!

l´Autor

Foto de perfil de MELOREPTE

MELOREPTE

14 Relats

4 Comentaris

15057 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
La Vida,
sense Música,
seria un error.

***

La Literatura,
sense Melodia,
també.

Aquest Repte Melòdic o Melorepte (MELO) va néixer durant un sopar de relataires gràcies a la idea de l' ixnuir. Entre els relataires ha anat agafant cos i forma.

Per a nodrir-lo, només cal:

1. Escoltar i deixar-se endur per la melodia proposada.

2. Imaginació, creació, inspiració, lletres per a confeccionar els relats i/o poemes i/o proses poètiques que ens transmeti la peça seleccionada i penjar-los com a resposta en el post de l' MELO de la convocatòria en curs, dins del termini establert.

3. Un temps per a les votacions.

4. El Veredicte, amb un/a nou/va guanyador/a de l' MELO per a triar la següent peça musical...

5. El Melorepte s'ofereix amb o sense condicions.

I endavant!

NORMES PER A LES VOTACIONS

1- Tenen dret a votar: Tots els participants del MELO en curs, tan si són lectors com autors. També poden votar els demés autors, encara que no hi hagin participat.

2- Es voten 2 poemes per cada autor o lector participant en el Repte en curs (excepte si el jutge vol modificar aquesta norma, sempre amb un preavís de 24 hores abans de les votacions).

3- Es pot utilitzar el pseudònim de cadascú per a votar, no s'accepta el pseudònim "melorepte" en les votacions (com abans).

4- No seran vàlids els autovots, ni els realitzats fora de termini de la votació (si hi ha pocs vots es tindrà en compte el criteri del Jutge).

5- Es declararan nuls, els vots d'aquells relataires que no s'ajustin a les normes anteriors.

______________________________

Sóc el Melorepte, busca'm pel Fòrum!
______________________________

USUARI : melorepte

CONTRASSENYA : La pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

==> Ets qui ha proposat el nou Melorepte?
==> Ara només et falta penjar-lo a relatsencatala.cat ...

Ajuda't amb :

La PLANTILLA !