L'Ull de Déu

Un relat de: Filalici

Una vesprada qualsevol, en un bar,
dues mirades que es creuen, dos somriures que volen.
Dues mans neguitoses es troben, tot tremolant.
I l'Ull de Déu és allà.

L'home trist observa, de lluny,
el dolç caminar de la seva estimada
marxant, segons diu, per no tornar mai.
I l'Ull de Déu és allà.

Fa un dia assolellat, i vora el riu
un nen petit fa una nova troballa,
la lleugeresa i colorit d'una papallona volant.
I l'Ull de Déu és allà.

El nou ric gaudeix del fruit de l'estratègia
que l'ha fet un home temut i important
mentre les seves víctimes ploren de ràbia.
I l'Ull de Déu és allà.

El jugador més famós empenta la pilota
amb un toc suau de destresa subtil.
Milers de somnis s'esquincen, milers es realitzen,
i l'Ull de Déu és allà.

L'infant escanyolit mira al seu voltant,
casa i vila en cendra, runes d'una guerra.
La pena és tan gran que no pot ni plorar.
I l'Ull de Déu és allà.





L'ull de Déu



Comentaris

  • ANEROL | 23-06-2009

    m'agrada; trobo que els versos i les estrofes són expressius, comunicatius, entenedors, mostren sensibilitat i conviden, amb el vers final de cada estrofa i la seva repetició, a interpretacions diverses.

  • Comentari del jutge:[Ofensiu]
    F. Arnau | 23-06-2009

    Amic Filalici:
    Moltes gràcies per haver participat al RPV que vaig organitzar sobre "L'ull de Déu", i ara mirant els teus relats, m'he adonat de que el darrer que penjares a RC també va ésser sobre un RPV que vaig proposar sobre "Els borratxos" de Velázquez. Ja feia prou de temps d'allò, i espere que d'ara en davant no tardes tant en publicar nous relats.
    El teu poema sobre l'Ull de Déu, és com un cant a la facultat de Déu d'estar pertot arreu, i com diu l'amic Dani (llampec), la imatge de l'Ull allà dalt sembla "El Gran Hermano", però més que la càmera del concurs, la novel·la d'Orwell on no es perdia res del que feia tothom. Com als exemples que has posat en cadascuna de les estrofes del teu poema.
    Molt original la teua visió!
    Ens retrobem aviat a RC!
    Una abraçada!

    FRANCESC

  • Molt bé, colega!!![Ofensiu]
    llamp! | 23-06-2009 | Valoració: 10

    Gran poema. A cada estrofa canvies l'escena, però en totes elles acabes amb: "I l'Ull de Déu és allà". Bonica composició en la que Déu és a tot arreu, ho veu tot, des del més insignificant dels fets a l'esdeveniment més massiu.

    I és que amb aquesta imatge, un s'imagina un ull de dimensions desproporcionades flotant a l'espai com si es tractés del concurs del "Gran Germà", aquell en què tot és filmat, tot és gravat i qualsevol pot ser vist per l'audiència en qualsevol moment.

    Feliç de retrobar-me amb tu altra volta.

    llamp!

l´Autor

Foto de perfil de Filalici

Filalici

125 Relats

134 Comentaris

99483 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Sempre intentant trobar el camí cap a la "A" de l'Oceà Atlàntic... era petit i no me'n recordo gaire, tampoc tinc els vells exemplars del Cavall Fort, però aquelles historietes m'han quedat com un dels mites de la meva infància.

Per dir quatre paraules de mi: sóc de l'any 77, i sóc enginyer industrial. Escriure m'agrada, tot i que sempre ho he fet bastant esporàdicament. Trobar aquesta web m'anima a fer-ho més, senzillament per passar-ho bé una estona.

També em podeu trobar al meu bloc i al meu recull de haikus



R en Cadena

"La mjesus em va encadenar i jo he passat la cadena a esperitlliure i icarapapallona"

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")