Desobediència Civil

Un relat de: Eugeni Mur

Com si fossin part del paisatge
de l'ordre natural de les coses,
pessimistes, menysvalorem
algunes realitats quotidianes
sense adonar-nos de què, aquestes,
són un conjunt d'utopies mortes.

La virtut de desobeir la injustícia
amb la nostra força noviolenta,
transforma a través del temps
en genuïna vivència tangible
l'art d'imaginar l'impossible.

Comentaris

  • Gràcies Foster[Ofensiu]
    Eugeni Mur | 27-08-2005 | Valoració: 4

    M'ho vaig estar pensant molta estona, perquè volia donar-li el sentit que jo sentia.

    Tens raó.

    Respecto el teu punt de vista de no valorar el poema; però si m'ho permets, per coherència, me'l valoraré amb un 4.

  • sense més comentaris[Ofensiu]
    foster | 27-08-2005

    sense adonar-nos de què ----sense adonar-nos que (així és correcte)
    a reveure
    foster

  • ACLARIMENT[Ofensiu]
    Eugeni Mur | 26-08-2005

    Benvolgut/da Thalassa:

    Moltes gràcies pel teu comentari i valoració, però sobretot, moltes gràcies per la teva sinceritat.
    Els dos comentaris als que et refereixes els he fet jo; pel que dius, sembla ser que m'he expressat de forma equívoca.

    Quan dic (en el primer comentari) que em fa gràcia..., ho dic en el millor sentit de la paraula, és a dir, el poema m'ha traslladat en el temps i em sento d'alguna manera identificat; si t'ho tornes a llegir, veuràs que l'he valorat amb un 5 ("aprovat, suficient...") i no amb un 4 ("insuficient").

    En el segon comentari faig una valoració de 4. Si t'ho tornes a llegir, veuràs que exposo explícitament els motius, i no són els de "la gràcia". Potser tinc una actitud "integrista", però un poema amb faltes d'ortografia "greus" en aquest lloc de Relators, penso que s'ho mereix (començant pels meus).

    Així doncs, d'aquesta dualitat de sentiments i pensaments, aprovació i reprovació (pels motius que esmento), sorgeixen dues valoracions i dos comentaris.

    Et convido que tornis a llegir-los per a què constatis el que dic.
    Del teu, recullo que haig d'aprendre a expressar-me amb més claredat.
    Moltes gràcies novament (ja enyoro una mica menys l'esperit crític que fa créixer).

  • Thalassa | 26-08-2005 | Valoració: 8

    sorprès pel títol, per això l'he llegit. De fet, he entrat al teu apartat després de llegir una història al forum sobre el text d'una persona comentat dos cops i valorat dos cops amb notes... digues-li baixes.

    És bo, el poema, està ben escrit i la idea és clara. Però l'actitud de valorar un relat amb un 4 perque t'ha fet gràcia que tu també als setze... no sé què dir-te, és clar que només és una opinió. Per això, crec que quan es puntua, i a més baix, s'ha de fer una crítica una mica més acurada del tema més que res, per transparència i honestedat, com tu dius. Tmbés existeix la possibilitat que hagi estat un error a l'hora de fer el comentari, cosa que dubto per la repetició del fet.

    Bé, li poso un 8 al poema, perquè principalment, les darreres estrofes estan molt ben trobades.

    Thalassa

l´Autor

Foto de perfil de Eugeni Mur

Eugeni Mur

36 Relats

50 Comentaris

33961 Lectures

Valoració de l'autor: 9.42

Biografia:
MÉS COMPRENDRÀS


Més comprendràs com més els mots t'apropin
a la vora del riu de tu mateix
i sense por t'encaris amb la teva
fluent realitat.
Mudances, ritmes,
no fan més que ennoblir-te i afermar-te
quan els saps assumir sense recances.
Ofega, doncs, tot allò que t'allunyi
del projecte de tu i accepta totes
les solitutds i totes les mancances
sense neguit.
Fes de l'amor la norma
que t'alliberi de temors i angoixes
i et faci clars els horitzons del somni.


Miquel Martí i Pol