DESCOBRIMENT

Un relat de: Íl·lia
Li feia mal la mà, potser havia colpejat inútilment massa fort o potser, massa vegades. Tenia la gola ressentida, no estava gens acostumat a cridar. Necessitava parar, la desesperació s'havia apoderat d'ell i acabava de descobrir que no tenia escapatòria.
El reflex del mirall el mostrava tot escabellat, tenia rínxols desdibuixats d’un color negre molt fosc. Es va treure les ulleres i va apropar la cara al mirall, volia comprovar la profunditat de les potes de gall, va fer cara de satisfacció mentre observava els dos perfils. No estic pas tant malament.
El record funest d’aquella noia el va irrompre.
– D’acord, no puc més!
S'adonava que la seva vida s’havia convertit en una esgotadora lluita per evitar que algú descobrís el seu secret. Però una nova idea acabava de néixer: la rendició.
En qui es convertiria si decidís ser ell mateix? Creia que era un ésser detestable.
Tornava a tenir la respiració accelerada, la imatge de la noia es projectava incansablement al seu davant, podia veure les seves pròpies mans prement fortament aquell coll com si estigués tornant a passar en aquell precís instant, i la noia, immòbil, caient damunt dels seus peus altra vegada. Mirava endavant i deia en veu alta: 4, 3, 2, 1, 0. Si ho repetia un nombre parell de vegades aquell miratge desapareixeria. De petit estava convençut que tenia poders.
Era a la feina, sol, en plena pandèmia. Li agradava sentir que el necessitaven. Una pregunta, una fiblada: Ella em necessitava?
Pressió al pit i respiració entretallada. Va començar a caminar en cercle fins que va sentir un mareig plaent com quan era petit i ho feia fins que queia. Fins i tot podia sentir les rialles del seu germà petit i notar les llepades del Muc a la cara. En aquell instant era feliç. Estava calmat.
4, 3, 2...
De sobte, una veu va interrompre el compte enrere.
–Hola? Em sent algú?
L'Aaron no va respondre.
–Hi ha algú?
Silenci.
L'Aaron preferia quedar-se al mon que començava a albirar dins d'aquell ascensor. Aquí dins puc ser qui soc, pensava.

Comentaris

  • Correcció d'errors...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 21-04-2024

    Culpabilitat i realitat. Caram, si que hi veig malament quan escric des del mòbil.

    Me n'alegro molt que hagis participat en el concurs d'aquest mes. Això és molt significatiu. A part que per al poquet que de moment he pogut llegir, tens un gran potencial i acabaràs tenint fidels seguidors ben aviat.

    Apali, ara sí, que et deixo.

    Bon cap de setmana.

  • Rendició...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 20-04-2024

    i sentiment de culpabitat pel crim. Ha escollit la solitud i la rendició per acceptar la relitat i a ell mateix.
    Un relat ben trobat i molt ben escrit Íl.lia.
    Sort.
    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Íl·lia

Íl·lia

4 Relats

13 Comentaris

2135 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00