Autobiografia d'un gos, II

Un relat de: Dorian

II

¡¡És curiós com les experiències doloroses queden marcades amb foc a la memòria, destronant a les alegres: que no es creguí l'esser humà l'únic posseïdor de la dolorosa capacitat de sofrir moralment i miri a partir d'aquest moment -a partir d'aquesta humil retrospectiva canina- amb uns altres ulls als seus companys quadrúpedes!! De la mateixa manera en què recordo aquell fatídic dia ja relatat i gairebé puc evocar el calor del foc, l'asfixia del fum al sensible nas, el repicar dels cavalls que lluitaven per fugir, la veu de la mare i, després, el bosc, el fred i la pluja, les branques i les espines que semblaven participar de la tragèdia clavant-se a les meves tendres cametes, l'extenuació d'aquell mateix moment. Com deia, de la mateixa manera recordo el despertar posterior al calvari: la tempesta de la nit anterior que em va separar d'allò que més estimava va deixar un cel clar que permetia als raigs de l'astre rei penetrar fins i tot a aquell racó inhòspit i profund de bosc on jo jeia entre malsons. Vaig llevar-me per els sorolls de la vida animal que iniciava la seva jornada i la calor. En principi no em vaig atrevir a abandonar la protecció de l'arbre on havia caigut cansat i em vaig limitar a donar-hi voltes, llepar-me les ferides i mantenir-me atent i poruc de tot el que escoltava: insectes amb els seus sorolls inquietants i sibil·lins, aus estranyes que cridaven allà a les altures i el desconcertant fregar de les fulles que indicaven vides amagades. Durant una bona estona vaig romandre així, fent intents de retornar per el camí que creia em duria a les runes de la meva llar però tornant covardament a l'arbre tant bon punt en que quelcom m'espantava. Seria la por precisament el que em mouria a abandonar el meu estat de neguitejant expectació: quan ja deuria ser el que vosaltres coneixeu com migdia, m'havia vençut una son melancòlica, potser una son que volia impedir que el meu cervell es representes els cruels incidents de la nit anterior i la meva situació desemparada, així, vaig caure en un estat de semi-inconsciència just al raser del mateix arbre protector; els sorolls desconeguts, no obstant, m'impedien dormir-me del tot i les meves orelles seguien cada branqueta trencada o cada crit d'ocell; per últim, un soroll agut em va fer aixecar i, per primera vegada en la meva vida, vaig grunyir instintivament. A pocs metres d'on era un soroll de respiració, forta i densa, que semblava cercar quelcom amb l'olfacte, denotava la presència d'un animal salvatge. Jo, com s'imagina el lector, no tenia cap coneixement de res fora de les quatre parets de l'establia, l'Estevet i els seus nets i els dos cavalls. En conseqüència pot imaginar-se la por que em va deixar corglaçat, petit gosset d'atura com jo era, imaginant-me un monstre fantàstic que se'm volia menjar. Per desgracia, la realitat no era massa allunyada de la fantasia atemorida d'un cadell: primer, d'entre els matolls d'on venien les inspiracions i expiracions tremendes, es van moure lleument les fulles i branquillons per, en uns segons horribles, deixar aparèixer la figura d'un magnífic porc senglar que buscava trufes. El monstre -que es el que era per a mi llavors- ni tan sols va adonar-se del meu cos blanc i pelut, tacat de fang. Va continuar amb fruïció ensumant el terra i raspant-lo amb els terribles ullals. Les ganes de grunyir a aquella bèstia se'm van passar -un dels problemes dels gossos es que grunyim abans de veure el perill, per instint, i, amb tota probabilitat, en moltes ocasions no ho faríem si veiéssim al que estem grunyint- Fos com fos, no recordo quanta estona vaig estar-me palplantat, immòbil per la por, veient a aquell animalot furgant entre matolls i herbes. Si el lector creia que seria el porc senglar el que m'introduiria per primer cop al terror als altres -de qualsevol espècie- no experimentada per mi fins llavors -considero el terror superior a la por, la por es passatgera, el terror et deixa marcat-, s'equivoca. Fóreu vosaltres, oh homes cruels, amb divertiments sàdics creats per les vostres ments que es proclamen Amos de la Natura i la utilitzen com a una joguina, els que em van -emprant expressió vostre- "ficar la por al gos" -o era al cos?-i fins a llavors la prudència i la precaució en el tracte amb vosaltres. L'animal continuava la seva cerca incansable del preuat aliment, com si jo no existís, a la llunyania però, uns sorolls aliens el van destorbar i finalment va alçar el cap. Eren caçadors. Primer les meves orelles van rebre amb entusiasme i esperança el bordar dels gossos -quin error el meu- i esperava trobar-me, si bé no amb la mare i els germans, potser amb altres gossos que m'acollirien i em dirigirien a ells lladrant amablement. El porc senglar semblava començar a créixer en nerviosisme però no es movia. Actuava, ara que i reflexiono, com jo davant d'ell. El soroll dels gossos s'apropava ràpidament i, en un instant, una munió d'esveltes i atlètiques figures, furibundes, que no dubto se m'haguessin menjat com caníbals si no tinguessin davant la seva presa natural, van llançar-se en persecució de l'animal. Aquest, primer, va encarar a un dels seus perseguidors i l'hi va fer cridar llastimerament, clavant-li els potents ullals, mentre la resta de gossos el mossegaven i el van fer fugir cap a on van aparèixer. La seva carrera va ser efímera. El soroll d'explosions repetides, que es el que em van fer córrer posseït novament per el terror, probablement van acabar amb la vida d'aquell infortunat. En aquell dia jo no m'imaginava que homes i gossos poguessin arribar a aliar-se de manera tant cruel, per a l'extinció d'altres vides a fi de divertir l'ociositat humana, i el soroll de les escopetes al meu darrere em seria un misteri fins a anys posteriors.

Vaig córrer novament, sense direcció, indefectiblement allunyant-me de les runes de l'establia, i vaig ser presentat a un nou instrument de tortura creat per les mans dels homes: la carretera. Quina seria la meva sorpresa en veure com el bosc era de sobte tallat per aquella massa d'asfalt, i com augmentaria aquella primera impressió veient aquelles terribles coses passant a tota velocitat -cotxes-. Em vaig marejar: al meu darrera, terribles explosions, gossos des-gossoitzats per a ser instruments en mans dels homes i la meva llar feta cendres; al meu davant, una temible tira grisa per on màquines de metall creuaven amenaçants. En aquell punt no sé que hauria estat de mi si un incident no hagués ocorregut. Potser em va salvar del bosc, la gana i les penúries però em va llençar a un martiri de molt diferent natura i em va dur a conèixer la subtilesa de la natura humana i la seva maldat. Un cotxe va aturar-se, un nen va baixar d'ell. Però ho deixaré per propers capítols, m'esgota rememorar el meu passat: parc en alegries, fèrtil en desgràcies.

Comentaris

  • SEGUEIXO[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 03-10-2008 | Valoració: 10

    veient el gosset com a protagonista d'aquest relat que m'ha deixat expentant, a l'espera de que segueixis amb aquesta història que em resulta molt familiar, sobre tot tenint gosos a casa i veient els dels veïns, que no sempre tenen la sort de la meva gossa FLAMA, i del seu cadell BRUS. Et tornaré a trobar! Si algun dia tens temps, jo tinc quatre relats correlatius que es diuen "LA GOSSETA SISI" LES PRIMERES VACANCES DE LA GOSSETA" "TORNADA A LA NORMALITAT" I "UN BON DIA VA ARRIBAR LA NÚRIA" on relato en la veu de la "mestressa" d'una gossa, totes les peripecies que també passen els amos "civics". Ja em diràs que tal ho trobes!

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139361 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest