Una reunió original

Un relat de: Joan G. Pons

Com cada mes, al voltant de les 10,27 del vespre es reunien a la sala de VIURE, uns personatges valuosos i agradables.

Era una Reunió de VALORS. Cada mes els Valors feien un intercanvi de vivències i sensacions i també de limitacions.

Aquesta vegada el clima de la Reunió era fred. Quelcom es notava a la cara dels valors.

El veterà del Grup, anomenat RESPONSABILITAT, tocà un esquellot i començà la Reunió.

Una Reunió de VALORS !!!

RESPONSABILITAT amb to greu i solemne va dir:

- Companyes i Companys. M'agrada ser optimista però no anem gent bé. Les Persones no ens tenen en compte. No practiquen ni comparteixen valors.

- Tens molta raó, va dir LLEIALTAT, no saben ni volen jugar net.

- Estem vivint uns temps que a mi em costa molt que la gent noti la meva presència, va afegir, ALEGRIA.

- Totalment d'acord ! va intervenir IL·LUSIÓ.

RESPONSABILITAT, no massa convençut, va suggerir:
- I què podem fer ? Els VALORS som necessaris pel creixement i maduresa i felicitat de les PERSONES.

Gairebé no havia acabat de parlat i es va sentir uns forts cops a la porta de sala de VIURE, que a l'inici de la Reunió es va tancar.

- Què és aquest soroll ? Obriu, si us plau...

Quatre personatges, desconeguts, entrar a la sala.

- Quì sou i què voleu ? Estem reunits !!!

- Us podem ajudar ! tots quatre digué !

Un xiuxiueig es va generalitzar.

- Silenci, va dir RESPONSABILITAT. Escoltem-los.

- Nosaltres som com unes filles i fills vostres, parlar un dels quatre. Creiem que la gent, les Persones, s'han atipat o acostumat a sentir de parlar de vosaltres i ja no els estimula.

- Què voleu insinuar ? interpelar, CONSTÀNCIA.

- Doncs que no motiveu, que no estimuleu, que no provoqueu !

- Ara ens haurem de disfressar, va dir VERITAT.

- No. Proposem que aneu amb nosaltres... ens doneu suport.... engresquem a les Persones a que gaudeixin de VIURE AMB VALORS.

I diuen, els que diuen i a vegades expliquen, que els VALORS sortir de la Reunió agafadets de la mà dels QUATRE.

Els QUATRE s'anomenen: NATURALITAT, COHERÈNCIA, CAPACITAT DE REACCIÓ i SENTIT DE L'HUMOR.

I molt aviat van fer amistat i van fer bona feina, amb SENSIBILITAT i TENDRESA.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer