Una Història sobre els sentiments

Un relat de: Joan G. Pons
- Hola, Bon amic Follet !
- Si tens temps, tinc ganes d’explicar-te una història.
- Sí, tinc temps. Podem seure en aquest banc.
- És un història explicada i viscuda per en Sergi sobre els sentiments.
- No conec en Sergi, però els sentiments és un tema interessant.
- Escolta’m doncs:

Sense motiu o potser sí, en Sergi, va guardar els seus sentiments en un capsa metàl•lica amb pany i clau.

- No sé què em passa, amic Follet, amb els meus sentiments. Com si fossin dels altres. No puc controlar-los. Fan el que volen amb mi. Sóc un titella dels meus sentiments. Els he escrit en un full, uns quants, i a la capsa. No vull saber res d’ells. Pany i clau. Encara que penso que els altres tenen còpia de la clau...
- Segueix, Sergi.
- Una nit, al voltant de les dues de la matinada, he sentit que la capsa bellugava. La capsa bellugava tota sola. Un soroll suau m’invitava a anar a veure què passava.
- I... ?
- La capsa es va obrir.
- I... ?
- Vaig notar una sensació... no sé com explicar-la...
- Els sentiments, Sergi, volen ser lliures. La sensació que sents.... és que els sentiments en llibertat han començat a volar dins i fora de tu.
- Qui ha obert la capsa ?
- Els teus sentiments.
- Tanta força tenen ?
- És la teva força. Els sentiments no és bo tancar-los. Cal expressar-los. Deixar-los anar...
- Però hem compliquen la vida !
- No Sergi. Canvia aquesta percepció. Fan sentir la vida i sensibilitzen el creixement quotidià.
- Segueixo amb la idea de la complicació.
- Viure és obrir-se per sentir-la. Si et tanques, deixes de sentir la vida. Cert que obrir-se és com obrir la porta de casa teva i potser notes una manca de seguretat.... Llavors treballa i augmenta la seguretat.
- D’acord.... a la Capsa els sentiments.
- Ja hi som.... amb la capsa.... Llença la capsa !
- No m’atreveixo !
- Doncs llavors la buides.... i la guardes a dalt d’un armari.... a un lloc que et costi arribar-hi... i fes la experiència de viure sense capsa.

El Follet restar en silenci.

- En Sergi va guarda la capsa. Va seguir la teva proposta.
- Sí.
- I com li va anar ?
- Molt bé. Després de dues setmanes em va dir que havia llençat la capsa.
- Guapa Història, bon amic Follet.


Comentaris

  • On es llencen les capses?...[Ofensiu]
    Sigrid | 04-08-2011

    Soc poseïdora d'una capsa plena d'aquests sentiments... espero trobar-me al Follet alguna vegada i que m'ajudi a llençar-la!!

  • Capsa va![Ofensiu]
    Bitxa | 16-06-2011 | Valoració: 10

    Molt bona proposta i complicada alhora.
    Hi penso......

  • gràcies joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 12-06-2011 | Valoració: 10

    per compartir tants pensaments , emocions i sentiments
    fins aviat
    joan

  • Bona reflexió![Ofensiu]
    nuriagau | 04-06-2011 | Valoració: 10

    No podem tancar els sentiments. Cal aprendre a conviure amb ells. Deixar-los el seu temps, el seu espai, el seu procés i, especialment, expressar-los.

    Ens seguim llegint,

    Núria

    PS: Crec que conviure amb els infants i els adolescents et fa ser conscient de la importància que tenen els sentiments i com els condiciona la vida. Els adults sovint els pretenem amagar...

  • GENIAL joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 04-06-2011 | Valoració: 10

    com sempre les teves converses amb el follet ens duen a un món màgic on les reflexions són més fàcils d'explicar i d'entendre
    abraçades alliberades
    joan

Valoració mitja: 10