Un Teclat creatiu

Un relat de: Joan G. Pons

Normalment, quan puc, al capvespre, surto a passejar. A badar.

I em vaig trobar amb el meu amic Follet carregat.

No us podeu imaginar què portava sota el braç ! Un teclat d'ordinador.

-On vas amb això ?
-És un teclat d'ara, d'ordinador.
-Tu, un Follet, habitant dels boscos.... amb un teclat ? No ho entenc i em sorprens.
-Ai Joan.... que no evoluciones ?
-Ja hi som.... què vols dir o què em vols provocar ?
-Sols connectar amb els temps actuals i aprofitar-ho.
-Oportunista ?
-Visc ARA, com tu i tants d'altres.
-Què fas amb un teclat..... ara vens teclats ?
-No
-Què fas amb un teclat sota el braç ? Heu instal·lat una xarxa informàtica als boscos ?
-No..... potser més endavant...
-Llavors ?
-El teclat d'ordinador és una forma de comunicació i d'expressió.
-D'acord. Comunicar i Expressar. Ho diferències ?
-Sí. A nivell d'escriptura escrita sí. I si vols t'ho explico.
-T'escolto.
-En un teclat hi ha lletres, xifres i altres signes.
-Sí.
-Tot ajuda a una bona comunicació. I una bona comunicació utilitza formes diverses.
-Què vols dir ?
-Suggereixo les possibilitats combinatòries que ofereix el teclat d'un ordinador.
-Vols dir que si t'equivoques..... tornes endarrere i corregeixes ?
-I molt més.
-M'ajudes ?
-El teclat ofereix un ventall de combinacions que faciliten l'expressió i la comunicació. Pots triar i jugar amb el format de les lletres i les paraules, amb el tipus de lletra, destacar-ho, subratllar-ho....
-I....?
-Semblant com la comunicació verbal. El to de veu, l'intensitat, ajuda a mantenir l'atenció i crear una connexió. El teclat em facilita la connexió i atenció del qui llegeix.
-És un enriquiment dels signes de puntuació, dels espais, de l'ortografia...
-Molt bé, Joan.
-Descobreixo possibilitats.
-Que tu tries. Jo m'expresso escollint la forma amb l'ajut del teclat i la seva connexió al programa de l'ordinador.
-Llibertat i Tecnologia.
-Me'n vaig, Joan..... haig d'escriure.
-Gràcies, amic Follet.

Un pensament. Jo, lliure, davant l'ordinador. Llibertat i Tecnologia, bons amics. M'agrada. Una bona combinació.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer