Un Follet aventurer

Un relat de: Joan G. Pons

Pels contes llegits i altres trobades, els follets viuen al bosc.

O el bosc s'ha fet molt gran o hi ha un tema d'emigració de follets a la ciutat.

Passejava pels carrers de la ciutat. No sé quants. Tallo els carreres en diagonal i m'agrada. Gaudeixo del passeig. Caminava sol, sense cap necessitat de complicitat. Veig i miro l'entorn, sense intenció, sense anàlisi. L'entorn és l'entorn, i jo sóc jo.

M'agrada i allibera connectar amb l'entorn. Apercebeixo el seu ritme vital de persones i coses.

De cop i volta, sento un toc suau i perceptible a l'esquena.

Em giro... i sense dir res ni demanar permís, un follet grassonet, em salta a l'ombro dret.

- Hola Joan !
- Hola, qui ets ?
- Sóc un follet aventurer que de tant en tant em donen un "val de maniobra pel món dels humans" i faig un salt del bosc a la ciutat.
- I mira que som una bona colla de gent.... i m'has triat a mi...i saps el meu nom...
- Sí, Joan. Em caus bé !

La frase era captivadora o pejorativa. Vaig picar i preguntar:

- Què és per tu caure bé ?
- Els humans quan us relacioneu es crea un intercanvi. Cada persona projecta, de moltes maneres, el que és i, a vegades, el que vol ser. A mi, m'agraden les teves projeccions.
- Em dibuixes com un transmissor... ?
- Sí. I molt autèntic.
- Jo m'expresso fàcilment com jo sóc. El que vull ser, existeix el vull ser, però de moment és un treball personalconfidencial.
- O.K. !!! Joan. Em caus bé. No fas barreja del que ets i del que aspires a ser.
- Cal tenir claredat amb les barrejes. Encara que a vegades no és fàcil.

Ja no hi era. Sense acomiadar-se. Sense un copet a l'esquena. El Follet grassonet, ni sabia el seu nom, havia desaparegut.

Dins meu, sentia quelcom a aprofundir. Harmonitzar el SER amb el VULL SER. I un clima de pau m'envoltar.


Comentaris

  • m'ha agradat joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 17-07-2010 | Valoració: 10

    saber com us vau conèixer el teu follet i tu... uns moments màgics... que cal saber cultivar i assaborir a la vida...
    fins ben aviat
    joande