Trobada curiosa

Un relat de: Joan G. Pons

El DIA i la NIT per fi es van trobar.

Cap dels dos personatges d'aquesta història volia reconèixer que tenia ganes de trobar-se. En el fons, sí.
I es van trobar i van petar la xerrada.

- Hola NIT
- Hola DIA
- Amb respecte, NIT, però t'ho haig de dir. No m'agrades... sempre vas a les fosques.
- No, DIA. Ignores els mil·lions de punts de llum que m'acompanyen tota la nit.
I tu no ens tens cap.
- D'aquests no. Tinc un de ben maco i potent, el Sol.
- Tens raó. M'agradaria conèixer el Sol.
- Molt perillós. Deixaries de ser nit.
- I no ho podriem arreglar ? Encara que fos un moment molt curt.
- És perillós. I per què vols veure al Sol.
- Vull veure la seva llum i sentir la seva energia.
- Ja tens llums...
- Artificials. M'han explicat que la llum natural és diferent.
- Hi ha molta gent que viu, treball, gaudeix del temps de nit. Hauries de gaudir d'aquesta satisfacció.
- I tant que en gaudeixo. La nit és màgica a molts nivells. Però m'atrau això del sol.
- Xerrant amb tu, m'han entrat ganes de conèixer les teves llums.
- Vaja, Vaja ! Curiós. Un DIA que vol ser NIT i una NIT que vol ser DIA.
- Concretem... sols una estoneta.
- I què fariem ?
- Obrir els ulls i...
- Com una aventura plena de sorpreses i novetats !
- Tot diferent !
- O tot igual amb llum diferent.
- NIT, t'acompanyo a conèixer el Sol.

La xerrada apuntava a les primeres clarors i dos personatges abraçats es van enamorar del Sol.

Comentaris

  • PARANY MENTAL[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-10-2007

    La MENT, la pròpia, experta en crear paranys justificatius per no avançar, utilitza moltes vegades l'atractiu del que "sembla, tenen els altres".

    Pot ser un alicient, però si ens fitxem, no és un alicient dinàmic, sinó una sensació compartiva paralitzant.

    M'agrada la trobada amb l'alba !

    Gràcies, DRIZZLE.

  • Bona metàfora[Ofensiu]
    drizzle | 05-10-2007

    Ens costa veure el que tenim, i semre ens atrau el que tenen els altres.
    En el text presentes un DIA que vol ser NIT i una NIT que vol ser DIA.
    L'alba és el moment que el dia i la nit estan satisfets ams el que tenen i tenen també allò que volen. Bona metàfora.