SÍ..... CIVISME....

Un relat de: Joan G. Pons
- Hola bon amic, Joan !
- Hola bon amic, Follet !
- Et veig amb un full en blanc i un "boli" a les mans... Molt quiet...
- Vull escriure sobre civisme, però no arriba la inspiració.
- Civisme... Què és ?
- Un conjunt d'actituds que faciliten, ajuden, la convivència en una col·lectivista. .. ciutat, poble, barri... Un valor social.
- Interessant.
- M' encallo en els aspectes negatius.... i ja saps que m'agrada escriure en positiu.
- Sí. Negatiu ? Explica'm, si us plau.
- Contínuament molta gent escup a terra.... llença burilles al carrer, quan més o menys acaba de fumar.
- Es cert. T'ajuda a la via positiva...
- Som-hi !
Durant una estona un sisè i entre els dos..... Tot seguit comencen les anotacions al full.
- Amic Joan... llegim i revisem algunes ?
- D' acord !
- Cedir, amb un somriure, el lloc per seure a una persona gran, o amb dificultats de suport, una embarassada, en el bus, tren, metro...
- Informar amablement sobre un carrer o lloc, quan una persona et pregunta.
- Tot passejant pel carrer o altres vies, llençar els papers a les papereres.
- En llocs públics, bars, terrasses, parlar - conversar sen se cridar.
- Recollir i llençar a lloc adequat les necessitats de les mascotes.
- Saludar en general a la gent d'un bar o semblant, encara que no coneixem.
- Bon amic Joan. Són molt simples, senzills i sabuts.
- Sí, bon amic Follet, però a la gent li costa fer-ho.

Comentaris