Potser tinc premi

Un relat de: Joan G. Pons
- Hola, bon amic Joan.
- Hola!
- Tens una plana en blanc…vas a escriure ?
- SÍ
- Tema ?
- Els Premis
- Premiar ? El què ? A quì ?
- Premiar com concepte és un reconèixer quelcom ben realitzat, original, creatiu…
- Molt bé. I vas a escriure sobre això ?
- M’agradaria diferenciar Premis i Motivacions personals.
- Interessant… t’escolto i et llegeixo…
- Premi… un reconeixement a una feina ben feta… i lligat amb el seu autor-a, individual o grup.
- Jo creia, amic Joan, que premi era l’accès a un objecte.
- També… Però el meu comentari s’ho orienta a un reconeixement conceptual, una valoració…i potser després s’expressa en un objecte.
- M’agrada…
- Un premi hi ha costum a asociar-ho a guanyar. Però també hi han moltes accions associades a guanyar… no accesibles a premi… o separades del premi-objecte.
- Un exemple ?
- Una persona que forma part d’un equip esportiu. S’entrena… s’esforça… i encara que l’equip potser no guanya…. Aquesta persona té premi.
- D’acord.
- És molt més motivador i profund.
- O sía, premi sense premi….
- Sí. Molt ben dit, I a vegades, els premis materials no són immediats. Hi ha gent que té tota una trajectòria social, per exemple, i potser al cap d’uns anys li concedeixen un premi, per exemple una condecoració….. però el valor és el que ha anat fent…. Aquest reconeixement ja té premi.
- Gràcies, Joan.
- Adéu, bon amic Follet.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer