Les frases

Un relat de: Joan G. Pons
Una Trobada de Frases.

Malgrat tot es van trobar.

Una i altre fugien de la trobada.

Una trobada és diàleg i contrast de parers, però ni a l’una ni a l’altre els hi feia massa gràcia.

A la cantonada, a prop d’una plaça i en un banc, envoltat de verd, coincidiren.

Dos personatges plens de força comunicativa.

Us els presento: Frase Curta i Frase Llarga.

Si voleu, escoltem la seva conversa. Ignoro si serà curta o llarga.

- Hola Frase Llarga
- Hola Frase Curta
- Com van les frases ?
- Anar escrivint i a tu ?
- A mi molt bé... la gent aficionada a escriure va descobrint i valora la frase curta.
- Ja hi som ! Escombrant cap a casa...
- És un comentari amical.
- A favor teu !
- Repeteixo, és un comentari.
- Considero que un pensament, una idea, demana frases llargues. És més entenedor pel qui ho llegeix.
- Potser sí. Però també una exposició breu, sintetitza millor el missatge que hom vol transmetre, Frase Llarga.
- Opinable, Frase Curta.
- Coneixes la història de la “pell de plàtan” ?
- No
- Un bon minyó caminant de pressa, rellisca al trepitjar una pell de plàtan.
- Pobre noi !
- I com ho explicaríem ? Tu o Jo ?
- No ho sé... Ara m’ho tinc que rumiar... fer un esborrany.
- Permet que t’ajudi. Tu, Frase Llarga, escriuries potser.... Normalment pels carrers no hi ha pells de plàtan, però aquell dia, malauradament, un jove que tenia pressa, no sabem el motiu, potser feia tard a la feina, potser feia tard al consultori del metge... bé no ho sabem. Distret per les seves coses, va trepitjar una pell de plàtan i va caure a terra. Era un noi fort i es va aixecar. Va recollir la pell i llençar al contenidor i continuar fent camí.
- Molt ben descrit.
- Jo, Frase Curta, no m’allargo tant.
- I com ho escriuries ?
- Un jove amb pressa, rellisca amb un pell de plàtan. S’aixeca, la recull, la llença i segueix.
- Per mi massa curt.
- Expliques el fet.
- Però cal enriquir-ho. Ajuda a crear un clima de lectura.
- La notícia és. Per què allargar-ho ?

No és posar d’acord. S’acomiadaren. Frase Curta caminant, a pas lleuger i Frase Llarga, a poc a poc.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer