La taula rodona i la lletra E

Un relat de: Joan G. Pons

Assegudes en una taula rodona, volia dir a les lletres A, B, C i D, que jo, la lletra E també podia aportar quelcom.

-Mira lletra E, t'escoltem una estoneta, però ens sembla que aquest joc ja s'ha explotat prou per part nostra, li va dir la lletra A.

-Tinc unes quantes paraules que comencen per la meva lletra que poden completar la col·lecció.

- A aquest pas, acabarem fent un Diccionari… afegíi la lletra D.

-Deixeu-la que digui unes quantes paraules… és bo escoltar, digué la lletra B.

Us ofereixo aquestes paraules:

·ECLIPSI… Puc ser eclipsador-a i també puc eclipsar. Posar-me al mig d'una relació. Mig estorb. Pont de suport.

·EDUCAR… Camins educats que cal desmarcar i/o actualitzar. Una tasca interesant i sorprenent és revisar la meva educació.

·EIXAMPLAR… Obrir horitzonts. Assaig de possibilitats. Descoberta d'alternatives. On és la clau d'aquesta porta ? Porta experimental o Porta de seguretat. Sento la clau a prop.

·ESCOLLIR… Triar una opció. M'agrada el verb "opcionar". Jo opciono lliure i molt lliure. Gaudeixo del risc de triar. Costa! Potser!

·EMPATAR… Anar per la vida empatant… Amb qui… Amb què… Empatar és jugar sense guanyar ni perdre.

·ENCANT… Ho tinc. Ho valoro. Ho utilitzo. M'envolta a vegades l'ombra de la manipulación encantadora. Accepto les limitacions dels meus encants i també la seva existència. M'enriqueixo i comparteixo.

·ESTEL…. Una invitació a mirar cap amunt, sense volar. Relativitat en la distància i els desitgos. Amunt és també endavant.

·ENDEVINALLA… Joc de paraules amb una solució o potser més d'una. Un laberint suggerent i ocurrent, jugant amb el senzill i l'evidència. La vida és un conjunt d'endevinalles més solucions.

Amb respecte amical, totes les lletres de la taula rodona es van aixecar i van abraçar dolçament a la lletra E. Sembla que els hi havia agradat.

I la lletra E es va emocionar.


Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer