La llenya i el foc

Un relat de: Joan G. Pons

El FOC és força i energia i purificació-neteja i escalfor.

També el FOC és simbol per alguns de quelcom que motiva i empenta. Una persona fogòsa.

I es van trobar. El FOC i la LLENYA.

-Hola FOC.
-Hola LLENYA.
-Vas cremant…
-I tu no m'abandonis!
-Sempre cremo amb tu.
-Gràcies.
-He escoltat a la gent del món que et comparen, FOC, a moltes sensacions, emocions, sentiments….
-Explica't !
-Hi ha gent que quan pronúncia la paraula FOC l'associa a quelcom intern que l'estimula. Com si fossis el combustible que alimenta certs motors. Una força.
-Segueix… Si us plau, bona amiga LLENYA.
-El més evident és la relació de l'emoció de l'AMOR, amb tu. El foc de l'estimació.
-Cert.
-Però tu FOC destrueixes, elimines…
-Pots canviar-ho per purifico, netejo…
-Són tot paraules…
-Paraules amb percepció diferent. Mira en el FOC de l'AMOR a vegades cal purificar el que aquest sentiment, emoció, porta de possesiu, exclusivisme, absorció…
-És tota una invitació.
-I positiva.
-Ara ja em sento més implicada cremant amb tu.
-I també estant al meu costat.
-Què vols dir?
-Tu LLENYA cremes amb mi i també cal la teva presència al costat, quan s'encén el FOC.
-Estic i no estic.
-Vull valorar l'actitud d'estar al meu costat, quan jo, FOC, ja tinc prou llenya per consumir, però també va bé sentir, notar, que hi estàs, LLENYA, a prop, per continuar alimentant.
-M'agrada això d'estar al teu costat.
-És com un suport… I els èssers humans, també els hi va bé ser conscients de que convé mantenir el FOC dels sentiments, actituds, emocions, i també tenir LLENYA al costat, per ells la llenya són els recursos, les capacitats per reaccionar, l'empenta, que cal tenir a prop. Cal tenir a prop SUPORTS.
-Com la LLENYA al FOC. Com tu i jo.
-Sí!

I la LLENYA i el FOC van continuar xerrant i cremant i expandint escalfor.





Comentaris

  • enriquiment[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 22-06-2008

    O.K. Ens llegim. Quan escrius, si vols, m'envies el relat...dissemina... De totes maneres, també ho aniré seguint.

  • Et torno el comentari[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 22-06-2008 | Valoració: 8


    M`ha agradat, aqueta sensació fogòsa que descrius, no només el foc es descriu d'una manera, si no que l foc intern, com l'amor, i és la xispa de la vida. T'has explicat bé amb la historieta. Et seguiré llegint, espero que tu també. Gràcies

    Un salud d'ullsblaus1