El laberint vital de les Preguntes i Respostes

Un relat de: Joan G. Pons
És una Trobada que jo vaig presenciar i potser el Follet té quelcom a veure, encara que aquesta vegada no va aparèixer.

Amb el bloc a la mà, començo a prendre nota de la Trobada. Molt curiosa i interessant. Reunió cordial de Preguntes i Respostes.

Una Pregunta parla: - Què fem per aquí... estimades Respostes.

- Esperem les vostres Preguntes.
- És una pregunta ?
- Sí.
- El diàleg entre els humans és ple de preguntes i respostes i potser els podem ajudar. Això motiva la Trobada.
- Som-hi doncs. Qui comença ?
- Jo, va dir una Resposta !
- Em sembla que primer a intervindrà som nosaltres, van dir a cor, varies preguntes.
- Escolteu, potser caldria anomenar una moderadora que canalitzi les intervencions.
- D’acord. Qui vol ser ?

Una munió de dits em van assenyalar a mi.

- Que ho sigui en Joan ! Acceptes ?
- Sí. Jo també estic molt carregat de preguntes i respostes.
- Endavant doncs !!!

- Pregunta: El ser humà per què ensopega a la mateixa pedra ?
- Resposta: Li costa canviar de camí.

- Pregunta: Per què tot ho percebeixo en negatiu ?
- Resposta: No ets negatiu. Ets i cal aprendre a discernir entre els missatges negatius i els positius i d’altres mig i mig.... pots i saps fer-ho.

- Pregunta:Fer un pas endavant què vol dir ?
- Resposta: És una decisió materialitzada a avançar.

- Pregunta:Lligada amb la pregunta anterior... Per què em costa decidir ?
- Resposta: Serenor al considerar les opcions. Triar amb certa seguretat en la tria, no el possible resultat de la tria (decisió).

- Pregunto:Fàcilment m’emociono. Alguna resposta ?
- Resposta: Dins nostre bullen pensaments i sentiments. Sentir emocions és bo i expressar-les millor.

- Pregunta: Em costa llençar coses que ja no utilitzo.

- Resposta: Cal saber trencar aquest lligam, barreja de sentiment, record i dependència. Decideix !

Al tornar a llegir les Respostes i Preguntes escoltades.... a més de relacionades, algunes es complementen i envolten un tot, vers la Persona.

Acaba la Trobada i em sento enriquit i amb ganes de compartir.

Gràcies per la invitació.

Comentaris

  • també joan[Ofensiu]
    joandemataro | 03-06-2012 | Valoració: 10

    hi ha preguntes que tenen moltes respostes, i respostes que tenen moltes preguntes...
    gràcies joan !!

    j.

  • gràcies joan per les ...[Ofensiu]
    joandemataro | 27-05-2012 | Valoració: 10

    reflexions, sempre enriqueixen

    ets un bon moderador a més

    abraçades
    joan