Al voltant de les EMOCIONS

Un relat de: Joan G. Pons

Difícil controlar les emocions. Les sentim inesperadament amb més o menys intensitat, com un impacte sorpresa.
El que sí podem reflexionar, treballar, es la fase posterior. Què passa desprès ? Com reaccionem ?
Una certa tipologia d'emocions:
* Emocions alegres..... Una bona notícia, esdeveniment esportiu, objectiu assolit....
* Emocions de satisfacció... feina ben feta...
* Emocions tristes... Una desgràcia, un accident, una pèrdua...
* Emocions per ensurts.... sorpreses...
Com, un cop viscudes, les situem en la nostra vida ? Deixen petjada ? Marca ? Condicionen ?
És, doncs, en aquesta fase post emocional, on podem aplicar els nostres recursos i intentar fer net.
Recursos post emocionals:
- Arxivar la vivència del color que sigui, en temps present.
- Si sóc protagonista de l'emoció, acceptar - ho i cercar compensacions, distraccions...
- Sí ha vingut de l'exterior, analitzar si puc cercar alternatives per futures situacions semblants.
El ser humà és un conjunt viu de pensaments i emocions.
Els pensaments són més controlables. Les emocions molt més sensibles, costa més.
Normalment després d'una emoció apareix un o més pensaments relacionats. En canvi, un pensament és més autònom.
Con hem escrit abans, el treball post - emocional es reforça i clarifica, mitjançant els pensaments creatius - actius.
I una darrera recomanació. Emocions i Pensaments han de viure amb sana harmonia.

Comentaris

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-06-2016

    Mantenir harmonia costa a vegades, però cal.... Gràcies.

  • Millor[Ofensiu]
    Soleilsi | 15-06-2016 | Valoració: 10

    Un dia em van dir: "pensa bé i et sentiràs millor".
    Crec que és com dius en el relat: cal que pensaments i emocions aprenguin a viure en harmonia.
    Gràcies! Molt bon relat!!!